Profiel van arc0ss

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Gastnetwerk maken

Ik heb een CBN CH6643E modem. Graag had ik hier een extra gastennetwerk op gemaakt voor de 'slimme toestellen' in huis. Ik heb al gelezen dat dit kan, maar nog niet echt een handleiding van gevonden.

Iemand tips?

Super User

• 

7.7K Berichten

@arc0ss 

De handleiding van de compal modem van Orange vind u hier onder gebruikershandleiding Compal modem | Orange België

Je vindt er ook een engelse hier CBN CH6643E USER MANUAL Pdf Download | ManualsLib

Guest Wifi vind ik niet.  Je zult er een Siligence modem voor nodig hebben Siligence modem | Orange België

Voor de Siligence vind ik geen handleiding - maar als je aangelogd bent vind je het 

Je kunt ook een goedkoop access point of repeater kopen.  Voor een 25 EUR of zo vind je dat in de Aldi/Brico.  Je verbindt dit bekabeld aan je modem.  Als de gasten weg zijn zet je het uit

Super User

• 

8.2K Berichten

@arc0ss  goedemiddag,

En van mij krijg je deze ook:

TagKerst.jpg

je kan hier eens lezen gaan.

Klik op de blauwe hier.

Succes.

Super User

• 

7.7K Berichten

@Josette  schreef:

@arc0ss  goedemiddag,

En van mij krijg je deze ook:

TagKerst.jpg

je kan hier eens lezen gaan.

Klik op de blauwe hier.

Succes.

@Josette Je link is voor een Siigence modem.  Hij heeft een Compal modem als ik naar de referentie kijk (CBN CH6643E)

Super User

• 

7.2K Berichten

@Gregory 

Een AP of repeater gaan geen nut hebben om een gastennetwerk te maken hoor. Die dingen zijn enkel verlengstukken van het bestaande netwerk.

Een gastennetwerk is apart, volledig gescheiden van uw eigen netwerk. Zoiets kan alleen maar gerealiseerd worden met een router die deze functionaliteit aan boord heeft.

Je zou een pseudo gastennetwerk kunnen maken door een tweede gewone router aan uw Orange router te hangen en daar een netwerk in een andere range op te configureren. Nadeel van deze oplossing is dat de gebruikers van het hoofdnetwerk, als ze weten wat ze doen, wel op het gastennetwerk kunnen geraken. Maar niet omgekeerd.

Super User

• 

7.7K Berichten

@Cdt24801  schreef:

@Gregory 

Een AP of repeater gaan geen nut hebben om een gastennetwerk te maken hoor. Die dingen zijn enkel verlengstukken van het bestaande netwerk.

Een gastennetwerk is apart, volledig gescheiden van uw eigen netwerk. Zoiets kan alleen maar gerealiseerd worden met een router die deze functionaliteit aan boord heeft.

Je zou een pseudo gastennetwerk kunnen maken door een tweede gewone router aan uw Orange router te hangen en daar een netwerk in een andere range op te configureren. Nadeel van deze oplossing is dat de gebruikers van het hoofdnetwerk, als ze weten wat ze doen, wel op het gastennetwerk kunnen geraken. Maar niet omgekeerd.

Van dat netwerk weet ik wel @Cdt24801 

Maar ze hebben wel een andere SSID en password.  En als je dat AP afzet als ze weg zijn kunnen ze er ook niet meer op.

In zijn geval is het een AP of een Siligence modem vragen aan Orange

Super User

• 

7.2K Berichten

Inderdaad @Gregory , dat klopt, ze hebben een eigen SSID en pwd, maar eens aangelogd hebben ze toegang tot alle resources van het gehele netwerk. En dat is toch niet wenselijk voor een gastennetwerk.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Bedankt allen alvast voor de info. Dus ik kan bij Orange gewoon een andere modem vragen die het wel ondersteunt? (is dit een service, of betalend?)

De kinderen zijn nog niet oud genoeg om van het 'privénetwerk' naar het gastennetwerk te gaan, dus is een extra router misschien plan-b, heb nog ergens een linksys liggen dacht ik. Het is maar om de apparaten aan te sturen, dus hoge snelheden heb ik niet nodig.

Loading...