Profiel van Stokkie

Apprenti pisteur

 • 

1 Bericht

Hoofd Mesh module herstart elke ... minuten

Hey iedereen

Ik ondervind een vervelend probleem... Deze avond was er een algemene stroompanne die maar eventjes geduurd heeft... Nu is het zo dat de hoofdmodule van de in totaal 4 Mesh modules om de 8 minuten ongeveer reboot en waarbij de twee lampjes gelijktijdig ‘pinken’.. Hij verliest dus telkens de verbinding met de andere modules ook waardoor er dan geen WiFi is... Iemand ervaring met dit probleem? 

Reeds gedaan:

- Zelf eens een paar minuten van de stroom gehaald... terug opgestart... alle modules verbinden perfect met elkaar, maar na een paar minuten valt de hoofd module terug uit... (lees: herstart)

Alvast bedankt!

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Stokkie 

Ik weet niet welk type of merk je gebruikt, maar kan je dat basisstation niet eens volledig resetten naar fabrieksinstellingen en dan compleet herbeginnen?

Daarbij zou een foutieve configuratie veroorzaakt door de stroomstoring weer verholpen kunnen worden.

Apprenti pisteur

 • 

4 Berichten

Ik had een paar dagen terug net hetzelfde probleem... om gek van te worden. Heb het opgelost door mesh te resetten. Probleem is dat dan de naam van het netwerk ook gereset wordt en dat alle apparatuur opnieuw moet verbinden... zelfs als je de naam van het netwerk en paswoord achteraf terug exact aanpast zoals het was. Ergste van al is, heb ik dat eindelijk allemaal gedaan... 3 dagen later opnieuw hetzelfde probleem en kan ik dus weer alles resetten om het op te lossen 🙄

Employé Orange

 • 

305 Berichten

Beste,

Er is een algemeen probleem momenteel. Heeft impact op 4-5% van de mesh klanten in België.

Men is er mee bezig momenteel zelf op het niveau van Orange Group. Dus ik vermoed dat het rap zal opgelost zijn.

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Pisteur expérimenté

 • 

35 Berichten

@Wikkebe interessant om te zien dat er ook bij jou problemen zijn.  Ik zit in hetzelfde schuitje: enorm veel problemen met het Orange mesh systeem.  Ik heb het al opgegeven om een eigen SSID en wachtwoord in te stellen.  Het Orange mesh systeem moet zo vaak gereset worden dat dit onbegonnen werk is 😟.

Het zou fijn zijn als je je ervaring blijft delen op dit forum.  Ik zal hetzelfde doen.

Jammer dat er hier geen "class action lawsuits" bestaan.  Anders zouden we een gezamenlijke actie kunnen starten 🙂

Apprenti pisteur

 • 

4 Berichten

@FlashWeave deze ochtend opgestaan en het was weer van dat... toevallig net wanneer ik jouw post las. Deze avond dus nog eens resetten, ga inderdaad nu ook niet meer een eigen SSID en paswoord ingeven. Sinds wanneer is dit bij jouw begonnen? Bij mij ergens in de loop van vorige week... 3 of 4 december denk ik. Heb de Mesh sinds maart en tot vorige week werkte het wel perfect.

@TomB is Orange nog steeds met dit probleem bezig? 

Pisteur expérimenté

 • 

35 Berichten

@Wikkebe bij ons was het de eerste keer "prijs" op 05/11.  De mesh werd oorspronkelijk geïnstalleerd op 17/09.  Op 05/11 was alles zo hard ontregeld, dat enkel een reset naar fabrieksinstellingen een oplossing kon bieden.  Sinds die dag gebruik ik geen custom SSID of wachtwoord meer.

Aanvankelijk stond module 1 in de kelder (betonnen vloer erboven), waar de Orange kabel binnenkomt, en stonden de 2 andere modules op de 2 verdiepingen erboven.

Vorig weekend (05/12) heb ik netwerkkabel getrokken van de kelder naar het gelijkvloers, en heb ik de hoofd module op het gelijkvloers geplaatst, en de 2 andere modules 1 verdieping hoger.

Dit in de hoop dat het 'uitschakelen' van de betonplaat van de kelder een stabieler systeem met zich zou meebrengen, maar dat was helaas ijdele hoop.

Super User

 • 

7.2K Berichten

@FlashWeave 

Niet vergeten, om een mesh met drie stations te laten werken moeten die alledrie elkaar kunnen "zien". Zoniet kan de mesh technologie niet werken en is een goede verbinding overal dus niet gegarandeerd.

Eentje in de kelder en eentje helemaal boven, dat zal een moeilijke bevalling zijn vrees ik ...

Apprenti pisteur

 • 

3 Berichten

Zelfde probleem. 

Helaas moet je je basis Mesh station super vaak resetten om alles werkend te houden. 

Hoop dat hier snel een update voor komt zodat dit niet meer nodig is.

voor dit extra geld had ik toch graag werkende wifi gehad.

Apprenti pisteur

 • 

4 Berichten

Vervelend dat jij nu met hetzelfde probleem zit... Ondertussen is het bij mij in elk geval opgelost, sinds december geen probleem meer gehad

Loading...