eddymoens's profile

Beginnende scout

• 

9 Berichten

buitenland

Hoikes, daar ik in september op reis ga naar griekenland met name Corfu .. vroeg ik mij af of je daar ook gratis (mits verbonden met je pakket) kan bellen en op internet gaan zonder wifi....? 

alvast bedankt voor het berichtje terug ... 

mvg Eddy

Geaccepteerde oplossing

Super User

• 

11.3K Berichten

@eddymoens 

In principe kan je in dat gedeelte verbinden maken met je gsm en dan je belminuten als je mobiele data bundel gebruiken zoals thuis. Maar in Griekenland dien je wel voorzichtig te zijn want daar zijn al andere topics over geweest hier dat ze toch extra kosten kregen. Sommige waren namelijk via andere netwerken verbonden dan dat ze moesten zijn. In jou geval zou dat Albanië kunnen zijn dat ligt daar namelijk niet ver vanaf.  

In dat geval als je daarmee verbind ben je verbonden op een mast buiten de EU en bel en sms en heb je jou data buiten je abonnement. Het is raadzaam om deze masten te zoeken en te verbinden :

• Cosmote (vaak het beste bereik en de hoogste snelheid).
  • Vodafone Greece.
  • Nova (voorheen Wind).

Niet automatisch zoeken maar echt handmatig instellen. Automatisch verbind je toestel zich op het sterkste netwerk als dat dan toevallig die uit Albanië is ja dan heb je een hoge factuur. 

Beginnende scout

• 

9 Berichten

Alvast Hartstikke bedankt voor deze info .. hoor Patrick2... zal dat zeker indachtig zijn .....

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•