1 Bericht
Mijn modem zou relatief nieuw moeten zijn, ik ben sinds september 2025 klant na een verhuis. Ik heb het Zen internet abonnement zonder tv. De modem staat heel centraal in het huis en de verbinding op zich is overal sterk en valt nooit weg. Het is de wifi internet connectie zelf die regelmatig wegvalt. Hoe weet ik dit?
Ik heb van mijn vorige woonst nog een Fritzbox 7530 AX die via kabel aangesloten is als tweede netwerk en eigenlijk puur dient voor een game computer van wifi te voorzien tot er een kabel getrokken wordt. Wat ik dan opmerk is dat mijn telefoon en werk laptop die op het wifi netwerk van Orange zitten geen internet meer hebben terwijl mijn computer via de Fritzbox wel gewoon internet heeft, als ik dan overschakel naar de Fritzbox met mijn telefoon en werklaptop hebben ze ook wifi. Dit duurt niet zolang en is binnen de minuut opgelost maar houdt wel een 30 seconden ongeveer aan.
Heel vreemd want de modem op zich heeft internet en alles wat op kabel zit heeft nooit last, dus de internet connectie tot mijn modem ervaar ik wel gewoon als 100% stabiel. Het is echt de modem zelf die zijn eigen netwerk regelmatig niet meer van internet voorziet en zichzelf oplost na een minuut.
Hebben andere als iets dergelijks meegemaakt?
Vraag
•
Bijgewerkt
79
1
0
Gregory
+ nog 56
Super User
•
Kunt eens proberen van de netwerk namen (SSID) (2.4 en 5 GHz) te scheiden
(bewerkt)