Profiel van Satelliet

2 Berichten

Geen 4G dekking op ons adres binnen

Hallo,

We zijn aan het twijfelen om over te stappen naar Orange (eigenlijk altijd al klant geweest bij Proximus, +10j) omwille van een goedkoper tarief. Nu is er volgens de site geen 4g dekking in ons gebied binnenshuis. Iemand nog in deze situatie?

Het houdt me tegen over te stappen want als we dan thuis geen of amper internet... 

Super User

• 

8K Berichten

Als je vast internet hebt kun je

(1) VoWifi gebruiken

of (2)  https://www.orange.be/nl/blog/je-netwerk-huis-versterken-de-femtocell-de-oplossing aanvragen bij Orange.  Die gebruikt je vast internet

Super User

• 

7.2K Berichten

@Satelliet 

Let wel, de huidige FemToCel levert slechts 3G, nog geen 4G. Die toestellen gaan wel komen, maar momenteel nog niet.

Maar als je binnenhuis goede WiFi hebt, heb je toch geen 4G nodig  dacht ik zo ... Mits VoWifi compatibele toestellen heb je dan zelfs geen goed telefoonsignaal nodig ... En dus ook geen FemToCel ...

Super User

• 

8K Berichten

Denk dat de 3G FemToCell niet meer te verkrijgen is @Cdt24801 

Dit is zijn opvolger Je netwerk in huis versterken? De Mobile Booster 4G is de oplossing! | Orange België

609 Berichten

Om te bellen en sms'en heb je geen 4G nodig, 2G of 3G is meer dan voldoende.

Nu, dat gezegd is; de 3G Femto's zijn ervan tussen. De nieuwe 4G Femto's zijn op voorraad en worden reeds geleverd.

WhatsApp Image 2022-11-04 at 6.46.04 PM.jpg

Super User

• 

7.2K Berichten

OK, ik wist dat ze gingen komen maar had er geen idee van dat ze reeds uitgeleverd werden

My mistake dus 😐

Super User

• 

7.2K Berichten

Iemand een idee of bestaande 3G exemplaren geruild kunnen worden voor een 4G exemplaar?

609 Berichten

Paar keer bellen naar de klantendienst om te zeggen dat de huidige niet meer (goed) werkt.
Na een paar keer subtiel hint gooien, mss moet hij vervangen worden 🤣.

Super User

• 

7.2K Berichten

@Pletse 

Ik heb zo een flauw vermoeden dat zij die dingen online kunnen testen ...

2 Berichten

Oké, bedankt. Wij streamen veel op netflix en had wat schrik dat dit niet meer zou kunnen door slecht wifi signaal binnenshuis doordat er geen 4g dekking is.

Super User

• 

7.2K Berichten

@Satelliet 

WiFi en 4G hebben totaal niks met elkaar te maken ...

• WiFi "maak" je thuis zelf met uw router en/of AP's. En is provider onafhankelijk. Je kan op elke WiFi inloggen mits het paswoord te kennen.
  • 4G wordt door de provider aangeboden via zendmasten, net zoals het reguliere telefoonsignaal. Je kan enkel connecteren aan de 4G (en het reguliere telefoonsignaal) van de provider van uw simkaart.

EDIT: er is natuurlijk een uitzondering: wanneer je een 4G router gebruikt (dus met een simkaart) ben je dus wel gebonden aan een goed 4G signaal om WiFi zelf te kunnen produceren.

Loading...