Hey!
Weet iemand hier toevallig of de technieker die mijn installatie komt uitvoeren standaard een NIU-65/88-LS-01-BE05 bij heeft? (met 2x CM poorten)
Orange komt hier naast de bestaande Telenet internet verbinding dus het is essentieel dat beide actief komen en niet 1tje.
Alvast bedankt!
Mvg,
Datakiller
Josette
+ nog 56
Hoofdsjamaan
•
@datakiller goedemorgen,
dan zal je naar 5000 moeten opbellen, dat kunnen wij je niet vertellen.
Succes.
0
0
datakiller
+ nog 1
Hey!
Had al eens een poging gedaan maar de 2de lijn was al te druk.
Maar meestal denken ze dat ik over WiFi versterkers bezig ben ;)
Mvg
0
0
patrick2
+ nog 55
Super User
•
@datakiller
Eigenlijk is het antwoord heel simpel nee.
Geen enkel technieker binnen Orange of Telenet zal je een tweede NIU of een andere NIU met dubbele poort installeren.
0
0
datakiller
+ nog 1
En waarom zal geen enkele technieker dit doen? Er is weldegelijk een model voor die dit aankan, en in gebruik is door beide Orange en Telenet.
Maar ik weet niet of ze dit standaard bij hebben, ik vermoed niet dat de Orange technieker de Telenet installatie zomaar uit mag trekken... dat laat een werkende Orange installatie achter, maar een niet werkende Telenet installatie, en daar zal Telenet niet blij mee zijn.
0
0
datakiller
+ nog 1
Ik heb zelfs dit gevonden: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Mogelijk-om-Telenet-en-Orange-te-hebben-op-1-dropkabel/td-p/94620/page/2
Het antwoord van een Community Manager van Telenet:
Als ze mij maandag geen antwoord kunnen geven aan de telefoon zie ik wel als de technieker 1tje bij heeft of niet. Zo niet kunnen ze op een ander moment terugkomen :)
0
0
datakiller
+ nog 1
Als update voor toekomstige users:
Ondertussen is de NIU geplaatst, tech had er 1tje mee maar moest wel bellen voor toestemming te vragen.
0