ThiemenK's profile

Beginnende scout

• 

1 Bericht

Bridge mode Orange modem + Deco X55 klapt er direct uit (eRouter crash)

Beste forumleden,

Ik probeer mijn Orange modem in bridge mode te gebruiken met een TP-Link Deco X55. Dubbele NAT (of Access Point-modus) wil ik absoluut vermijden.

Het probleem: De hoofd-Deco zit in LAN-poort 4 van de Orange modem. Tijdens het instellen maakt hij heel even verbinding, maar daarna klapt het internet er direct weer uit. Gek genoeg: als ik de Deco loskoppel en mijn laptop op poort 4 aansluit, heb ik direct en stabiel internet! Belangrijk detail: Als ik de Orange modem niet in bridge mode zet, werken de Deco's direct en vlekkeloos. De hardware is dus 100% in orde, het gaat puur fout bij de communicatie in bridge mode.

Wat ik al geprobeerd heb (zonder succes):

• Uit CGNAT gehaald: Ik zag dat ik op een gedeeld IP zat. Ik heb de modem uit bridge gehaald, op de oranje "Public IP" knop gedrukt, laten herstarten, en ben toen pas terug naar bridge mode gegaan.

• MAC-Clone: Omdat de laptop wel werkte, heb ik het MAC-adres van die laptop in de Deco gekloond.

• Lange stroom-reset: Modem 20 minuten stroomloos gezet om de IP-lease te forceren, gecombineerd met een harde reset van de Deco.

• Harde fabrieksreset: De Orange modem is tijdens het proberen letterlijk gecrasht (eRouter Crash: 80898124... in de logs). Daarna heb ik hem met een paperclip volledig gereset en alles stap voor stap opnieuw geprobeerd.

Niets helpt. De Orange modem accepteert de laptop, maar blijft de Deco weigeren/blokkeren na een paar seconden.

Heeft iemand de gouden tip, of moet de klantendienst van Orange hier iets aan de achterkant resetten?

Alvast bedankt!

Super User

• 

8K Berichten

Denk niet dat Orange support geeft bij Bridge

wat je kan doen is

Ik werk ook zo, maar met asus, geen deco

1 Bericht

Ik ben sinds enkele dagen Orange klant en heb hetzelfde probleem, maar dan met de Deco M9 Plus. Voorheen, bij Proximus internet, werkte het vlekkeloos.  Bridge mode is noodzakelijk alsook router mode in de Deco anders werken de parental controls niet en dat is net hetgeen ik zo een groot voordeel vind aan dat Deco systeem. Ondertussen al een oplossing gevonden @ThiemenK ?

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•