Profiel van freeloader

Pisteur confirmé

• 

9 Berichten

CGA437AORB "Livebox" modem blijft niet in Bridge mode

Beste Orange Forum,

Sinds mijn upgrade naar de CGA437AORB modem, die nodig was voor het ontvangen van Gigabit downstream, ondervind ik regelmatig het probleem dat deze af en toe de Bridge modus verlaat.
Mijn netwerkopstelling omvat de Orange modem die verbonden is met de Ubiquiti UDM-Pro. Dit werkt door de Orange modem in Bridge modus te plaatsen.

Deze configuratie verloopt vlekkeloos, maar elke paar weken -soms zelfs maar na een 2-tal- meldt de UDM-Pro downtime op de modem. Hierna wordt mijn interne netwerk niet meer extern beschikbaar. Ik vermoed dat de modem een update ontvangt (waarover ik geen controle heb - updates worden automatisch uitgevoerd, waardoor de modem opnieuw opstart?), en bij herstart niet terugkeert naar zijn oorspronkelijke modus en weer als router begint te functioneren. Ik merk op dat de UDM-Pro een intern IP-adres krijgt op de WAN poort (192.168.x.y), wat resulteert in een dubbele NAT-situatie en externe toegang tot het interne netwerk beperkt.

Het zou een stuk minder vervelend zijn mocht de router opnieuw opstarten in zijn oorspronkelijke (Bridge) modus. Want nu dien ik de modem telkens manueel, van thuis uit, terug in Bridge te zetten voordat ik terug het interne netwerk op kan wanneer ik op verplaatsing ben.

Wie ervaart nog dit probleem? Of wie heeft een oplossing?

3 Berichten

Ik heb dit ook voor, vannacht de eerste keer.

Geen oplossing gevonden

3 Berichten

De helpdesk(business) zei vanochtend dat bij een storing of update dit "kan" gebeuren.

Ik vermoed dat ze default config terug forceren als ze denken dat er een probleem is op de lijn. Dat laat hen toe om te testen. Dat zou niet mogen want ze hebben geen IP nodig om een test van hun lijn te doen

1 Bericht

Ik heb dit nu ook inmiddels al enkele keren voorgehad. Laatste keer wou hij zelfs niet terug online komen.

Veel heeft de helpdesk eigenlijk niet gedaan behalve zeggen "wij kunnen niets voor u doen als uw modem in bridge modus staat" en mij gewoon terug in wacht plaatsen aan het eind van de wachtrij. De eerste persoon had dus gewoon gelogen toen ze het "even ging navragen en mij in wacht plaatsen". Een redelijk persoon zou verwachten dat als hun apparatuur er niet in slaagt een docsis connectie op te bouwen met hun netwerk ze toch iets ondernemen.

Het is inmiddels terug weer even oke. Overwegen om een eigen modem te kopen en die apparatuur van hen buiten te gooien, of terug naar telenet land dan maar binnenkort zeker.

Zwaar teleurgesteld in de behulpzaamheid en klantvriendelijkheid van de helpdesk bij Orange.

Loading...