Beginnende scout
•
1 Bericht
Ik heb sinds kort een livebox fiber.
Als ik mijn router die achter de livebox hangt in de DMZ wil zetten draait er een wieltje en word er niets opgeslagen.
Ik heb dan geprobeerd om poorten te forwarden, ik kon de rules aanmaken maar als ik activate aanduid achter de rule flits de lijst even weg en gebeurd er niets.
Ik heb met de helpdesk gebeld maar die mogen niet helpen omdat het over port forwarding gaat.
Ik denk dat het een probleem met de router is, heeft er iemand ervaring met de livebox fiber?
Vraag
•
Bijgewerkt
33
1
0
Gregory
+ nog 56
Super User
•
Denk niet dat je hier een antwoord zult krijgen
Veronderstel dat de modem in bridge staat als je je eigen router hebt. Indien niet, zet de modem eens in bridge mode, zo schakel je het router gedeelte van de modem uit.
En het is geweten dat Orange geen support geeft als je modem in bridge staat
Als je modem in bridge staat, zorg - indien configureerbaar - dat je router niet in agressive mode staat om een WAN-IP te krijgen
Verder. Ik heb ook een router (mesh) en die staat in access point mode, dus Orange modem niet in bridge.
De vaste lijnen, via switch, staan op de modem
Heb de wifi van de Orange modem uitgezet, en de wifi gebeurt via mijn router in access point mode.
Heb nog een tweede toestel bij mijn access point. Die twee dienen voor de wifi mesh
0
0