Pisteur expérimenté
•
14 Berichten
Bijkomende router / bridge
Hallo,
ik ben op zoek naar een goede 2de router / bridge om die van de bovenverdieping te vervangen.
Deze is een zeer oude router, en heeft zo toch zijn beperkingen.
Ik had de firmware van de huidige router aangepast om te kunnen inzetten als bridge.
Boven connecteerd iedereen draadloos, maar er komt wel een ethernet kabeltje toe op de router boven.
Op die manier heeft boven iedereen een goed ontvangst.
De router gebruiken als bridge was een beetje noodzaak in mijn Telenet tijdperk, aangezien de router zeker zelf geen IP-adressen mocht uitdelen. Deze IP's konden dan niet naar buiten (geblocked door de TN router).
De router boven staat bekabeld in het netwerk als 'switch' (dus niet op de wan poort).
Ik heb bij de overgang naar Orange dezelfde setup overgenomen (ik heb dus niets moeten veranderen) en dat is prima, maar ik zou boven meer controle willen over de bandbreedte.
De kids streamen en gamen, en ik moet ook nog kunnen werken van thuis uit (VPN).
Vandaar de vraag, welke routers komen hiervoor in aanmerking, en welke moet ik dus zeker vermijden?
Is er een betere manier om dit te doen, maar dan please geen MASH netwerken.
Ik weet van een collega dat die een 'Modem only' optie had bij TN, en zelf 2 routers had staan, om het probleem met de blocked IP's te voorkomen, maar dat is geen noodzaak voor mij (als het kan, ok, maar zoals het nu is is ook prima, ik ben zeker geen grootverbruiker).
Alvast bedankt voor de tips.

patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
@Maloney weet niet of al een bepaald prijs en merk in gedachten hebt genomen. Want je kan verschillende routers kopen in verschillende prijs klasse. En wat jij wil met je router zit tegenwoordig toch wel standaard op iedere router. Zelf gebruik ik geen router ben een aantal jaar geleden daarvan afgegaan en overgegaan op Mesh Wifi en kan je zeggen dat werkt perfect. Kan ook alles instellen op dat systeem van Bridging tot .....want 1 torentje is toch een router. Maar goed het is een eigen keus die je maakt.
8