Ik ben ongeveer 7 jaar orange klant voor telefonie samen met mijn partner, ik heb een iPhone en mijn partner een Android telefoon.Woon ook zo lang al in ons huis.Ruim 6 jaar zeer tevreden tot plots het huidige probleem opduikt.
Telkens als wij opgebeld worden vanuit ons huis horen de mensen aan de andere kant van de lijn verschillende problemen:
-onzuivere lijn met robot achtige stem
-vaak weg vallen
-om dan uitijndelijk geen verbinding meer te hebben
.
Dit probleem kan enkel opgelost worden in het beste geval door tegen het buitenraam te plakken en in het slechtste geval buiten staan.
Wat niet evident en professional is als je moet bellen tijdens tele werk en zeker niet bij slecht weer.
Ongeveer 6 maand geleden namen wij voor het eerst
contact op met de helpdesk. Ik bespaar jullie dit verhaal van “kastje naar de muur” en de 10 talle gesprekken in die periode.
telkens kwam het er op neer dat er net werken waren begonnen of er gingen beginnen aan het telefoonnetwerk. Wat moeilijk te verklaren is, want waarom kan ik dan perfect buiten bellen in mijn tuin, maar binnen in mijn huis niet.
als er werken zijn zou dit ook gevolgen moeten hebben voor buiten in men tuin, lijkt me.
nu ja telkens komt deze uitleg terug telkens als ik bel met 2 maand er tussen, is dit toeval? Dat kan, maar het lijkt me sterk, telkens krijg je standaard antwoorden. Begrijp me niet verkeerd Ik neem dit de helpdesk medewerkers niet kwalijk. Zij werken nu eenmaal met codering systeem en bij elke vraag hoort een code en een antwoord met een code. En 90% procent van de helpdesk medewerkers moet ik echt bedanken voor hun professionele aanpak. Maar door dit systeem werd mijn vraag nog steeds niet beantwoord. De vraag waarom ik dan buiten wel kan bellen in men tuin zonder problemen en binnen niet tijdens deze werken.
uiteindelijk kwamen ze met een soort oplossing . Omdat we ook buffer problemen hadden met onze streaming via orange internet, kregen we een nieuwe modem en tv box en 2 modem versterkers. Die ook het telefoon probleem zouden oplossen. Helaas wist de installateur mij te zeggen dat dit het probleem niet oplost, wel die van het bufferen. Nu goed, bufferen opgelost maar bellen niet te verklaren ook niet door installateur die het zelf heeft getest met zijn telefoon en ook een problematisch telefoongesprek kreeg zoals bij ons thuis. Op een gegeven moment had hij zelfs geen telefoon netwerkverbinding . Ons huis kan ook niet sterk geïsoleerd zijn want het is een ex sociale woning van eind jaren 70 die niet verbouwd is naar isolering en ook niet vergeten dat dit probleem zich nog maar stelt over een groot half jaar.
mijn grote vraag is tweedelig.
Wat is hier aan de hand en hoe kan het beholpen worden. Want zelfs de installateur wist hier geen antwoord op en het is jammer zo veel geld en tijd te steken in iets die maar zozo werkt.
bij voorbaat dank om dit te lezen.
Vraag
•
Bijgewerkt
89
0
0