3 Berichten

Juist van Digicorder naar TV box over gegaan!

We werden verplicht om over te gaan van de digibox naar een TV box. Reden, Digibox had een zware mankement. De omschakeling liep goed. Niet tegenstaande het vrij laat op de avond was heeft de technieker ons toch geholpen. Alleen waren we nadien teleurgesteld door de afstandbediening van de TV box. Rechtstreeks naar de TVgids gaan zoals bij de digicorder is er nu niet meer bij. We stelden vast dat we veel moesten uitzoeken vanwege er geen duidelijke handleiding erbij is. Maar we zoeken het wel uit. Toch stelden we snel terug een misser vast, want zo gaan we dit noemen. Toen we het beeld even pauzeerde voor een ½ uur, konden we nadien dit beeld neit meer met sprongen van 5 minuten voorwaards of terug spoelen zoals bij de digicorder! Het zoeken van programma’s kan al direct vanuit hoofdmenu. Dit is een leuk + punt Maar als we dan naar de opnames gaan dan krijgen afbeeldingen te zien ipv de namen zoals bij de digicorder. Wat wel een gigantisch goed + punt is, is dat je in deze module direct ook kan zien welke programma’s er een herinnering heeft. Hierdoor is nazien, wijzigen of annuleren een eenvoudige stap die we met de digicorder niet op deze manier konden doen (dus een + punt). Ook ivm met opnemen heb ik enkele heikelige puntjes gevonden omdat ik teveel handelingen moet doen om snel te kunnen starten met opnemen. Ook VTM GO is niet meer via de TV gids bereikbaar , enkel via APP. Dit was met de digicorder handigere omdat het programma gedeelte reeds mee in de tv gids zat. En zo kan ik even blijven doorgaan met de + en - punten. Hret eindelijk resultaat en conclusie is dat we teveel handelingen moeten doen voor iets te bereiken zodat we daar niet zo gelukkig mee zijn. Ik hoop dat ze hier echt goed over zullen nadenken en hopelijk het gebruiksvriendelijker maken dan nu het geval is. Tevens heb ik nog een andere vraag ivm de TV box. De programma’s worden opgenomen (in de Cloud). Eerst zijn ze slechts voor 60 dagen beschikbaar (een verslechtering van de service). Tevens gaat dit via het internet! Wat als het internet uitligt? Dan kunnen we deze programma’s ook niet zien (verslechtering van de service!). Hopelijk wordt er terug nagedacht om een digicorder uit te brengen. Eentje met een SSD schijf zodat het moderner is, en dit met het gebruiksgemak van ervoor.

Hoofdsjamaan

• 

8.2K Berichten

@MPat  een goedemorgen,

jammer dit te lezen kan me er niet over uit spreken, heb deze box nog niet in huis!

Maar als je een nieuw toestel ergens koopt, neem een wasmachine

is er ook veel verschillend met de oude en ook niet altijd beter.

Hier kan je ook eens lezen gaan.

Jammer maar helaas.

https://community.orange.be/nl_NL/conversations/decoder/orange-lanceert-zijn-nieuwe-decoder/6847f60e168e5500c4a6374b 

https://community.orange.be/nl_NL/conversations/tips-tricks-van-de-community/info-over-de-nieuwe-decoder/6847f6b0168e5500c4ab25ed 

(bewerkt)

Leerling verkenner

• 

609 Berichten

Hey @MPat ,

Ik ben zelf van mening dat de TV Box 1000x een verbetering is in vergelijking met de decoder. De mogelijkheid om apps te installeren, dingen te herbekijken, het is zoveel meer up-to-date en ze kunnen er als provider zoveel meer mee bereiken. 

Om in het volledige TV overzicht te komen, oranje vierkantje drukken, 1 x links en OK en je ziet de volledige TV gids. 

Een andere manier is tijdens het tv kijken naar boven of onder drukken en dan kun je ook door alle zenders scrollen zonder te zappen. Als je dan naar rechts duwt heb je nog meer info over die bepaalde zender.

Het zou inderdaad handig zijn om met 1 druk op een knop de tv gids te zien maar het is wat het is.

Ivm de opnames:

De namen van de programma's staan toch in de afbeeldingen? Persoonlijk ben ik een voorstander van afbeeldingen ipv een lijst met namen van opnames want namen zeggen mij niet altijd iets over wat ik opgenomen heb. Via een afbeelding zal ik sneller iets herkennen in de zin van; ahja, dat is die film... 

Wil je snel iets opnemen? Rooie knop indrukken en dan kun je eventueel nog kiezen voor aflevering of volledige serie opnemen als het gaat om een serie.

Opnames zijn beperkt tot 60 dagen, echter kun je deze periode wel "verlengen" per opname die je echt wenst te behouden. Zo vermijd je dat je opnamecapaciteit te vol geraakt.

Alles werkt nu inderdaad in de cloud met als voordeel dat je nu ook je opnames via andere toestellen kunt benaderen via de Orange TV app. Nog een voordeel, TV box kapot? Dan ben je je opnames niet kwijt als je een nieuwe tv box krijgt. Nadeel, geen internet is geen opnames bekijken. Een model met HDD/SSD zal niet meer terugkeren, bij geen enkele provider trouwens.

Wil je een rondleiding/handleiding van de TV Box, oranje vierkantje drukken, instellingen kiezen en dan kies je hulp. 

Ik zou zeggen, iets nieuw heeft tijd nodig om te wennen. Geef het tijd...

Succes verder :-).

3 Berichten

Leuke reacties maar het is een kleine pleister op een grote wond. 

Josette: de tips en tricks en handleiding zijn eerder te beperkt om hiermee te kunnen werken. We moeten alles uitzoeken en ondervinden want de uitleg om iets te doen wordt minder goed uitgelegd dan bij de digicorder.

Pletse: Het is leuk om te horen dat je ermee tevreden bent. Maar daarom moet ik er nog niet mee tevreden zijn. Dat de TVbox met apps kan werken is voor mij totaal geen pluspunt maar eerder een overaanbod. Reden hiervoor is dat ik een smart TV gebruik waarop ik mijn app's heb en ook de games (als ik die al zou willen spelen). Dus voor mij totaal geen meerwaarde voor op een TV box. 

Qua afbeeldingen voor uw opnames verschillen we iets te veel. Ik vindt het plaatsverspilling en weet wat ik opnam, zelfs jaren nadien. De titels zeggen meestal meer dan genoeg. Want zo moet ik op de afbeelding klikken om naar een reeks te gaan en dan krijg ik terug beelden. Als ik op een beeld ga staan, dan zie ik niet direct welk seizoen en welke aflevering het is. Dan moet ik nogmaals op de afbeelding klikken om alzo iets meer info te krijgen van wat ik wil zien. 

Maar zoals gewoonlijk is het zoals je aangeeft, we moeten het gewoon worden! Dus gewoon ondergaan dat we minder service krijgen op vlak van het digitale. Spijtige zaak, want als je iets ineen steekt, dacht ik dat het is om te verbeteren. Ik heb het gevoel achteruit gegaan te zijn. Maar misschien ben ik te streng, of beter gezegt, verwend geweest met de digicorder ;-)

3 Berichten

Een gewone vraag ivm met opnames.

Vroeger met de digicorder, een reeks afleveringen opgenomen van 1 programma.Bekijken van de eerst opname. Wens je deze in een tussentijd te stoppe om op een ander moment verder te bekijken dan kon je eenvoudig op stop drukken en de weergave stopte en ging terug naar menu. Als we een opname bekeken hebben en er is een volgende opname, dan kreeg je de mogelijkheid om te stoppen met kijken of aansluitend verder te kijken.

Nu met TV box:

We bekijken een opname en wensen deze tussenstijds te stoppen om nadien verder te kijken, dan is er slechts 1 mogelijkheid en dat is op pauze te drukken. Dan naar home te gaan en naar de tvgids om een programma te bekijken dat dan begint. Waarom ka ik de opname niet gewoon stoppen ipv deze omslachtige wijze van werken?

We zijn aan het kijken naar een opname en we bereiken het einde. We wensen de volgende opname te bekijken, dan moet je op home drukken, opnames en de volgende opname kiezen om te bekijken. Dit alles is vrij complex terwijl we de luxe hadden om met de digicorder gewoon te kiezen om de volgende te bekijken. Ik heb een vermoeden dat je het goede van de bedieningen weggegooid hebben om met een complex gedeelte af te komen. Spijtig van deze keuzes. Niet alles is slecht want ik vond per toeval een mogelijkheid dat nergens vermeld staat, allee ik heb het nergens gevonden in die beknopte handleiding. Als je de knoppen naast ok drukt kan je de opname met sprongen van 30 seconden doorspoelen. Ook als je een programma bij het bekijken even gestopt hebt (bv omdat je naar wc moest) om dan indien je wenst gewoon verder te kijken of met sprongen van 30 seconden verder te gaan tot het moment je wil bekijken, ook met terug is dit mogelijk. Wat wel spijtig is, is dat indien je bv een half uur gestopt had en dan wil verder kijken maar vermits het programma na 10 minuten gedaan is, dan moet je verplicht 20 minuten verder doorspoelen ipv zoals bij de digicorder op de stop te duwen zodat je direct op 0 zit en dan verder kan kijken.

Leerling verkenner

• 

609 Berichten

Hey @MPat 

Ik probeer zo goed mogelijk te antwoorden volgens wat ik begrijp.

Vroeger met de digicorder, een reeks afleveringen opgenomen van 1 programma.Bekijken van de eerst opname. Wens je deze in een tussentijd te stoppe om op een ander moment verder te bekijken dan kon je eenvoudig op stop drukken en de weergave stopte en ging terug naar menu. Als we een opname bekeken hebben en er is een volgende opname, dan kreeg je de mogelijkheid om te stoppen met kijken of aansluitend verder te kijken.

Als er meerdere opnames zijn van een serie dan komen ze in een map te staan. Als je in een map een opname start en je drukt op het pijltje om terug te keren, dan stopt de opname en kom je terug in de map terecht en kun je de volgende aflevering selecteren. Eens een opname bekeken is krijg je helaas geen vraag om de volgende aflevering te bekijken. 

"We bekijken een opname en wensen deze tussenstijds te stoppen om nadien verder te kijken, dan is er slechts 1 mogelijkheid en dat is op pauze te drukken. Dan naar home te gaan en naar de tvgids om een programma te bekijken dat dan begint. Waarom ka ik de opname niet gewoon stoppen ipv deze omslachtige wijze van werken?"

Tijdens het bekijken van een opname, pijltje terug (links van het oranje vierkantje), daarna exit drukken om direct op tv beeld te verspringen. Direct op exit drukken werkt niet tijdens opname.

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•