Karoolus's profile

15 Berichten

Orange Mobile Serenity domein geblokkeerd

Hi all,

Orange heeft beslist om mijn eigen domein (en bijgevolg mijn selfhosted services) onbereikbaar te maken dmv Orange Mobile Serenity.

Volgens de klantendienst is dit niet geactiveerd op mijn nummer, maar aangezien ik op alle subdomains de error krijg, ga ik ervan uit dat het wel actief staat.

Kan ik ergens vragen om mijn domein te laten whitelisten? Ik kan niet meer aan mijn eigen services als ik buitenhuis ben. Dit is onaanvaardbaar. Er moeten trouwens nog andere mensen aan deze adressen kunnen, en ik weet niet welke provider zijn gebruiken. Enkel bij mij uitschakelen is dus niet echt een optie, mijn domein zou terug gedeblokkeerd moeten worden.

Iemand enig idee?

De app werkt niet, de config portal vind ik niet, ..

1 Bijlage

Hoofdsjamaan

• 

8.2K Berichten

@Karoolus  goedemorgen,

die zou je zelf moeten kunnen deblokkeren hoor!

De optie kan je rechtstreeks in- en uitschakelen via je My Orange-app of je online klantenzone.

Je kan hier ook eens lezen gaan.

https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-apps/orange-mobile-serenity/mijn-bescherming-aanpassen

Succes.

Tag2023.jpg

15 Berichten

Josette,

Bedankt voor je antwoord. Echter klopt dit helemaal niet.

De optie "Mobile Serenity Portal" in de app en de website brengen me naar een pagina met Black Friday promo's ipv naar een pagina waar ik iets kan aanpassen.

Tevens, als ik de optie voor mij zou uitschakelen, betekent dit nog steeds dat anderen via het Orange netwerk mijn (onterecht) onveilig gevlagde domein niet kunnen bereiken. Dus ik wil bij Orange navragen hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn domein compliant is. Google en Cloudflare zien geen graten in mijn domein, maar Orange blijkbaar wel. De helpdesk kon me geen antwoord geven, en momenteel is het weekend. Ik snap dat er dan minder bezetting is, maar dit zou een opt-in service moeten zijn en niet andersom.

De voorziene config opties werken niet, ik kan het niet uitzetten en ik kan nergens een claim indienen om mijn domein te laten clearen.

Hoofdsjamaan

• 

8.2K Berichten

@Karoolus kan de app niet verwijderen?

15 Berichten

Ik snap niet goed wat je bedoelt? Ik kan de optie niet in- of uitschakelen, want ik kan niet aan de config pagina. De instellingen staan aan provider kant, dus ongeacht wat ik op mijn toestel doe, de optie blijft actief.

En nogmaals: als ik de firewall bij mij uitschakel, blijft mijn domein geflagd als onveilig bij Orange.

Ze zouden geen opties mogen releasen zonder deze uitvoerig te testen .

Hoofdsjamaan

• 

8.2K Berichten

@Karoolus 

doe even @ voor de naam dan zien we sneller je berichten.

ik bedoelde de MY Orange app.

Verwijderen van je toestel ook dat opnieuw volledig even opstarten  en de app opnieuw downladen,

en installeren wie weet! 

15 Berichten

@Josette 

Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd maar dat leverde niets op. Dit was te verwachten, want via de browser heb ik hetzelfde probleem.

Zowel via mobiele data als via wifi geraak ik niet niet tot aan de config pagina.

Ik heb de helpdesk daarnet nog eens gebeld, die mensen zijn zelfs nog niet op de hoogte van wat Mobile Serenity is...

Morgen nog eens bellen en vragen naar iemand die meer technisch onderlegd is, zodat ik kan vragen naar wat er moet gebeuren om domein te clearen.

Hoofdsjamaan

• 

8.2K Berichten

@Karoolus  hier even de link om en berichtje in FB Messenger te doen.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Ik persoonlijk werk met de Norton en heb het ook ooit dat

ik niet op een pagina geraak maar kan dan die VPN wel uitschakelen en

nadien terug aanzetten.

Ik hoop dat je spoedig een oplossing vind.

@Gregory  mercikes voor je antwoord.

1 Bericht

zelfde probleem hier, eigen webshop niet meer bereikbaar 

meerdere websites van klanten zijn ook niet meer bereikbaar 

ook geen info te vinden waarom deze geblokkeerd worden 

optie serenity uitschakelen lukt niet

hun app serenity plus kan je wel installeren maar login lukt niet, diverse info op orange site hieromtrent werken niet…

vaak page not found 

hun certificaten om dit te bewerkstelligen op iphone staan als niet veilig gecatalogeerd in webbrowser 

tech support gebeld, gingen terugbellen 

helaas niet tot op heden

15 Berichten

Ik wacht al 2 weken maar nog steeds niets

Er zou een compensatie komen voor de tijd dat het niet werkt. Eerst zien, anders zal ik toch een aanpassing moeten doen op mijn factuur deze maand.

Orange-medewerker

• 

23 Berichten

Je kan deze zelf beheren via de app, de app Orange mobile Serenity plus.  Via volgende link kan je uitgebreide informatie terugvinden: https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-apps/orange-mobile-serenity/mijn-bescherming-aanpassen

15 Berichten

Christine, bedankt voor je antwoord maar dit is reeds aangehaald en ik heb toen ook gezegd dat dit mijn probleem niet oplost. Mijn domein is geblokkeerd bij Orange, en als ik voor mezelf een uitzondering toevoeg, is het nog steeds geblokkeerd bij andere gebruikers.

Het feit dat Serenity is geactiveerd zonder mijn toestemming, is een andere zaak. Dit is tevens ook nog altijd niet opgelost. Ik wacht op antwoord van Orange, maar die nemen hun tijd blijkbaar.

Ik kan Serenity trouwens nog altijd niet volledig uitschakelen voor mezelf, want volgens de klantendienst "staat het niet actief". Moet iemand me maar eens uitleggen dan, want ik snap er niks van!

3 Berichten

dit klopt niet. De vraag is hoe een website te laten deblokkeren voor alle gebruikers, niet enkel voor jezelf

15 Berichten

Even een update:

Ondertussen 23/12 en nog steeds heb ik geen enkele communicatie van Orange mogen ontvangen.

Dit is gewoonweg onaanvaardbaar en te belachelijk voor woorden!

Nogmaals dank aan iedereen die geprobeerd heeft me te helpen.

3 Berichten

al een antwoord gevonden?

Zit met hetzelfde probleem, nergens een optie om aan te geven dat mijn website wel veilig is en dus niet geblokkeerd moet worden.

15 Berichten

Nog steeds niets

Heb een klacht ingediend via de ombudsdienst. Dit is simpelweg onaanvaardbaar...

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•