Een tijdje geleden hebben wij ons abonnement aangepast naar 500 down 50 up (zen internet). Dit werkte in het begin vrij goed en de behaalde snelheden lagen dicht bij de geadverteerde snelheid volgens het abonnement.
Nu merk ik al enkele dagen dat de uploadsnelheid gekelderd is naar ~20mbps, terwijl het eigenlijk dicht bij de 50 zou moeten liggen. Ik snap dat de snelheden die worden getoond op de website maximumsnelheden zijn en niet altijd kunnen behaald worden, maar 20 mbps is wel heel erg ondermaats op basis van wat ik betaal voor het abonnement.
Is dit iets wat "normaal" is?
Alvast bedankt.
patrick2
+ nog 55
Super User
•
@JensCompernol
En kan je ook meer uitleg geven hoe je opstelling is en hoe je deze testen doet ?
Want een wifi speedtest is altijd veel minder dan een bekabelde verbinding daar moet je al zeker rekening mee houden. Ja in de begin kan dat goed werken via wifi maar uiteindelijk neemt dat af zeker door andere frequenties in de buurt.
2
patrick2
+ nog 55
Super User
•
@JensCompernol
Zou gewoon eens de modem herstarten , ff stekker eruit en wacht een 2 minuten. dan terug stekker erin en zien naar je upload.
Kan zijn een bepaalde storing die is geweest of een bepaalde update in je modem die dit veroorzaakt of lijkt te veroorzaken.
Met in je netwerk bedoel ik , heb je een eigen router nog in je netwerk of andere zaken ? Iets waar je pc mee verbonden is.
3