Profiel van Patriks

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Puk code vergeten

Hoi, ben sinds gisteren in Thailand en door vermoeidheid vannacht mijn pin code 3keer verkeerd ingedrukt. Dus nu moet ik mijn pukcode ingeven...doch die weet ik niet. kaartje ligt in lade in Belgie. Contact met klantendienst is per telefoon ...Dus wat zou ik nu kunnen doen om mijn pukcode in te stellen? Contact met klantendienst per mail is blijkbaar niet mogelijk...Alvast bedankt

Super User

 • 

8.1K Berichten

Goedemorgen,

dat is een dikke tegenvaller.

Maar je kan hier eens gaan lezen, beetje naar beneden scrollen.

https://business.orange.be/nl/support/toestellen-en-simkaarten/simkaarten/alles-over-pin-en-puk 

 

Succes.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Patriks  probeer ergens lokaal daar op internet te geraken. Als u dan naar de klantenzone gaat en u logt in kan u zien bij , mijn toestellen - mijn simkaart denblokkeren - daar ziet u de puk code. Moest het niet gaan dan probeer daar lokaal te bellen naar blegie ( weet dat kost geld ) maar bel de klantendienst. Daar in het menu kan u direct de pukcode opvragen. Hopelijk is het snel opgelost

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Patriks 

Lijkt me een goede tip van @patrick2 

Deze raad opvolgen zou ik zeggen.

Super User

 • 

8.1K Berichten

Goedemorgen Patriks,

is het je intussen gelukt? 

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

hoi bedankt iedereen voor de nuttige tips ..maar had nog een Thaise simkaart bij en heb die intussen geinstalleerd en die Belgische zal ik in maar in Belgie wel terug activeren ...Bedankt Allen!! !nu nog wat genieten hier

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

hallo 

ik heb drie keer mij pin code verkeer gedaan maar ik ben mij puk code kwijt 

wat moet ik u doen u 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@raymond_83  of wel kijk je via de pc via je klantenzone: Ken je jouw pukcode niet meer? Geen probleem. Je kan deze via de Klantenzone terugvinden: je kan je pukcode aanvragen onder “Mijn toestellen”.

 

Of bel

+32 2 745 95 00 lokaal tarief

 

Employé Orange

 • 

571 Berichten

Hoi, ben sinds gisteren in Thailand en door vermoeidheid vannacht mijn pin code 3keer verkeerd ingedrukt. Dus nu moet ik mijn pukcode ingeven...doch die weet ik niet. kaartje ligt in lade in Belgie. Contact met klantendienst is per telefoon ...Dus wat zou ik nu kunnen doen om mijn pukcode in te stellen? Contact met klantendienst per mail is blijkbaar niet mogelijk...Alvast bedankt

Hallo @Patriks,
Aarzel zeker  niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Waarschijnlijk heb je de info niet meer nodig maar je puk code achterhalen is heel simpel! 
naar het ne “5000” bellen met een gsm 

keuzemenu : 4      Daarna     1

dan je gsm nr intypen en hop, daar heb je je puk code 

kinderspel 

Super User

 • 

7.2K Berichten


@KW  schreef:

Waarschijnlijk heb je de info niet meer nodig maar je puk code achterhalen is heel simpel! 
naar het ne “5000” bellen met een gsm 

keuzemenu : 4      Daarna     1

dan je gsm nr intypen en hop, daar heb je je puk code 

kinderspel 


Ik heb dat eens getest en dat werkt inderdaad. Vind ik eigenlijk niet goed. Ik heb dat jaren geleden eens nodig gehad en toen moest ik de klantendienst bellen, mijn geboortedatum en nog veel meer persoonlijke gegevens mededelen alvorens de medewerker mij de PUK code wilde geven.

En zo hoort het ook.

Nu kan iedereen die uw telefoonnummer kent uw PUK code opvragen en daarmee aan de slag. Dat is niet fraai ....

Pisteur confirmé

 • 

6 Berichten

Ik ga volledig akkoord.

Omdat ik nog geen login had voor mijn klantenzone, had ik mijn nummer en puk code nodig om te registreren.

Gewoon met een andere GSM gebeld, mijn nummer ingegeven en hop, zomaar mijn pukcode gekregen.

Dus iedereen kan zich registeren met jouw nummer, toch niet veilig dit !?

Super User

 • 

7.2K Berichten


@Digbike  schreef:

Ik ga volledig akkoord.

Omdat ik nog geen login had voor mijn klantenzone, had ik mijn nummer en puk code nodig om te registreren.

Gewoon met een andere GSM gebeld, mijn nummer ingegeven en hop, zomaar mijn pukcode gekregen.

Dus iedereen kan zich registeren met jouw nummer, toch niet veilig dit !?


Dat is inderdaad exact hetgeen ik aankaart. Dit kan niet in mijn opinie. Even @Totem hierver mentionen of dit niet aangepast kan worden door Orange.

 

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten

@Cdt24801  schreef:
@Digbike  schreef:

Ik ga volledig akkoord.

Omdat ik nog geen login had voor mijn klantenzone, had ik mijn nummer en puk code nodig om te registreren.

Gewoon met een andere GSM gebeld, mijn nummer ingegeven en hop, zomaar mijn pukcode gekregen.

Dus iedereen kan zich registeren met jouw nummer, toch niet veilig dit !?

Dat is inderdaad exact hetgeen ik aankaart. Dit kan niet in mijn opinie. Even @Totem hierver mentionen of dit niet aangepast kan worden door Orange.

 

Ugh @Cdt24801 ,

Totem heeft het besproken met de verantwoordelijke van de klantendienst. De verklaring is dat 90% van de klanten die hun puk-code nodig hebben zijn geen dieven of fraudeurs. Daardoor hebben we besloten om het proces makkelijker te maken om efficienter en rapper te kunnen helpen (het is altijd lastig als je je pincode blokkeert). Eigenlijk krijgen we ook klachten over het feit dat het te moeilijk is en te lang duurt voordat je je puk-code krijgt.

Totem's zonnegroeten,

Totem 

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Totem 

Sta mij om in mijn persoonlijke naam te reageren: ik vind dit antwoord van de verantwoordelijke dienst onverantwoord. 10% fraude is dus acceptabel?

En bovendien: een telefoontje waarin je uw geboortedatum  en/of ander persoonlijke gegevens dient te vermelden, wat duurt daar langer aan dan een telefoontje waar je enkel uw telefoonnummer moet opgeven? Dus, te moeilijk en te lang duren zijn in mijn ogen drogredenen.

En ik vind veiligheid nog steeds belangrijker dan 5 minuten tijd verliezen.

En ik ben er niet gerust in dat iemand mijn telefoon kan stelen en zomaar even mijn PUK code kan opvragen. Ook al is daar maar 10% kans toe.

Mijn persoonlijke opinie.

 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Patriks 

Is je probleem inmiddels al opgelost?
Je kan altijd de oplossing markeren die je het beste geholpen heeft.
Op die manier help je andere tribers ook.

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

Hallo werk jij bij orange 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@raymond_83  bedoel je mij ? Gelieve de @ voor de naam te zetten zodat we weten wie je bedoeld.

Loading...