GeertVDBroeck
+ nog 10
Leerling verkenner
•
7 Berichten
Hej, wat kan ik nog doen of is dit een gekend probleem.
Sinds een half jaar viel mijn wifi af en toe weg, 1 tot 2x per week. Ik kreeg dan een fout melding op mij logging van de zonnepanelen.
tussen 21u en 22u viel het netwerk enkele seconden standaard uit. Dit viel niet altijd op omdat de onderbreking niet lang genoeg was.
Uiteindelijk toch eens beginnen bellen. Dan komen de standaard antwoorden. Modem spanningsloos zetten, terug proberen, morgen terug bellen, … . Na enkele gesprekken heeft er iemand de modem vanop afstand gereset. En toen zijn de problemen begonnen. De uitval van mijn volledig netwerk gedurende enkel minuten en dat tot 50x per dag. TV kijken lukt niet meer, wifi is hopeloos, 4G versterking is weg dus bellen gaat ook niet, …. .
Na nog een poging komt er een technieker en die vervangt de voeding van de modem. Dit had geen enkel effect, de problemen zijn gebleven.
Na nog een telefoon de modem zelf moeten resetten via het knopje (tandenstoker 15s inhouden) maar ook bracht geen oplossing.
Nu wacht ik op een telefoon van de backoffice …. .
Is dit een gekend probleem? Ik vermoed vanaf moment 1 dat de modem vervangen moet worden maar zij beweren dat dat het niet kan zijn.
Modem is een Orange-Internet-Modem-TCG300.home uit +/- 2015, originele, nooit vervangen.
Iemand een idee?
Vraag
•
Bijgewerkt
175
2
0
Geaccepteerde oplossing
GeertVDBroeck
+ nog 10
Leerling verkenner
•
Vandaag is er een nieuwe modem gemonteerd. Ondertussen 2u verder en voorlopig geen uitval meer.
2
patrick2
+ nog 55
Super User
•
@GeertVDBroeck
Wij gaan ook enkel wat standaard antwoorden kunnen proberen geven.
Zelf heb ik geen modem van Orange kan je niet zeggen of dit een gekend probleem is of niet. Wel kan ik je zeggen om eens te proberen om in de modem je wifi kanaal te veranderen. kan zijn dat het een druk kanaal is waardoor je storingen ervaart.
Daarnaast erg belangrijk heb je iets in je netwerk toegevoegd of heb je ergens wat in je huis geplaatst ? Wifi is namelijk erg gevoelig en kan dus zijn dat een bepaald apparaat voor je storingen zorgt. Heb dit al gezien bij iemand die plaatste een lamp en heel de wifi om zeep dus het kan en bestaat.
Als je echt een andere modem wil , ook al zeggen hun van niet , laat je toch een interventie komen ? Jij bent klant jij kan zeggen om dit te proberen. Ook al zouden er geen storingen in de modem te zien zijn ( modem events zijn te zien ). Als ik dit zou bekijken op afstand en zou geen modem events zien dan twijfel ik er ook erg hard aan of dit wel aan de modem zelf ligt. Zulke events zien wil zeggen modem uit en aan maar eigenlijk zijn dat storingen , je merkt dit zelf niet als klant zijnde. Daarmee als ik ze niet zie dan zou ik die modem ook niet laten vervangen.
Nogmaals als je dit wel wil bellen en vragen deze te veranderen. Of dit je probleem oplost kan je erna pas testen.
2
0