Raya7000's profile

2 Berichten

Verhuis gaat mis

Dag iedereen, weet niet wat ik moet doen en sta echt op het punt mijn abonnement op te zeggen.

sinds december vorig jaar heb ik een verhuis doorgegeven en kreeg dan een datum dat er een installateur zal langskomen, dezelfde dag kreeg ik een mail dat het werd geannuleerd, gelijk klantendienst gebeld, ze maakte voor dezelfde dag in februari opnieuw een afspraak, speciaal vrij genomen, maar de installateur is niet geweest! Zonder een mail of sms dat het geanuleert werd. Opnieuw gebeld en er werd werd opnieuw een nieuwe afspraak gemaakt en weer is de installateur niet geweest! Ze hebben mij gebeld, ik kon niet opnemen ivm werk, maar belde wel elke keer terug en er werd mij beloofd dat er een installateur zou komen 24/2 en je raad het al niet geweest! Op den duur werd de schuld in mijn schoenen geschoven, van ik had maar op moeten pakken en andere nummer moeten bellen wat begint met 02 en niet 5000 een mdw van de klantendienst zei dat het hetzelfde telefoonnummer was en het niet nodig was om naar 02 te bellen, want je kwam uit bij dezelfde dienst. Plots kreeg ik vandaag een mail dat de installateur 27/3 komt en 10 minuten later werd dat weer geannuleerd. Snap echt niet wat er aan de hand is bij Orange, maar zit nu een maand zonder internet, maar krijg wel een factuur. Ze pakken de oorzaak niet aan, maar plannen elke keer een nieuwe afspraak. Ik zag dat de vorige bewoner hier Proximus had, is dat de reden waarom er elke keer de installateur wordt geannuleerd? Ik heb bij Orange ook twee gsm abonnementen en zoals ik al schreef stop ik ermee, want het lijkt alsof ik bedel om klant te blijven, omgekeerde wereld!   

Super User

• 

11.3K Berichten

@Raya7000 

Dit is op zijn zachts gezegd erg vervelend en deze dingen gaan wel vaker mis en nee niet enkel bij Orange. Ik lees meerdere forums , Telenet en Proximus en zo , en daar gaat dit jammer genoeg ook vaak mis. Waar de oorzaak hier ligt geen idee maar alle sinds niet bij de klant of bij de aansluiting die je hebt zoals je schrijft ( Proximus ). 

Het 02 nummer of de 5000 is exact dezelfde dienst enkel het verschil is , de 5000 kan je rechtstreeks met de gsm bellen terwijl de 02 nummer bereikbaar is voor een ander toestel. Dus een vaste telefoon of een gsm van een ander persoon moest je de 5000 niet rechtstreeks kunnen bellen. Je komt dus gewoon op de klantendienst uit en dit is exact dezelfde klantendienst. 

Zie eens in deze link daarin staat alles over je verhuis en dat je dit kan doen ook via je klantenzone. Of dit veel zal uitmaken durf ik je niet te zeggen want heb nog nooit een verhuis ingegeven bij geen enkele provider. 

Nu zijn er eigenlijk een paar opties die je hebt enkel ga je moeten zien wat voor jou past :

• Je belt de 5000 ( of de 02 ) en je drukt een beetje door bij de klantendienst. Je moet die verhuis hebben en dat alles in orde is en je vraagt een compensatie voor die maand dat je geen diensten hebt gehad. 
  • Je kan een shop in gaan en zien of ze daar iets voor je kunnen doen. Iets te regelen iets met de backoffice kunnen doen , alle hulp is welkome natuurlijk.
  • Neem contact op via Facebook Messenger. Je dient dan wel een facebook profiel te hebben anders is deze mogelijkheid er niet. Moest je dit doen dan wel rekening houdend dat het even kan duren voor je een antwoord krijgt. 

Meer dan dit kunnen wij via het forum helaas ook niet doen. Hier leest de klantendienst niet mee en zijn er ook geen interne medewerkers aanwezig om dit in orde te brengen. Hoe vervelend het ook is maar dit zijn de alternatieven die er geboden worden. 

2 Berichten

Bedankt! Ik dacht hier iemand te vinden die in een soortgelijke situatie zit en mij eventueel kan adviseren wat ik het beste kan doen. Anders zit er niets op dan alles op te zeggen 

Ervaren verkenner

• 

53 Berichten

@Raya7000​ Ben je zeker dat er een coax aansluiting is ??? anders mss de reden waarom de afspraken geannuleerd worden.

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•