BENNI1991's profile

Beginnende scout

• 

2 Berichten

Slechte verbinding

Ik heb al enkel tijd dat de uploadsnelheid van website heel lang duurt. Nu dacht ik zal wel over gaan, maar het word toch wel erger. Nu merk ik vandaag dat het beter is. Maar ik vermoed zolang actie is op de wifi. Gaat het terug komen. Ondanks dat altijd het wifi signaal wel goed is trekt alles binnen zoals men abbonement het voorschrijft blijf bij momenten de uploadsnelheid echt traag. Nu is het 12u46 en sinds deze morgen geen enkel probleem alles werkt goed. Maar als we dan terug naar 17u gaan vermoed ik dat het terug erger word. Ni staat er in mijn logboek van de modem van Orange is overigens nog zo de oude. Omdat ik een acces point gebruikt ook van Deco F50 om overal in huis goed verbinding te hebben. Nu staat heel mijn logboek opnieuw vol met de melding: Cm state is upstream partial service; ID 41 ; frequency 23200000 vervolgens staat in dezelfde moment zelfde uur en zelfde second telkens ook de melding eronder: CM stream is not upstream partial service;ID 41; frequency 23200000. Ik heb gisteren aan de coaxkabel goed aangedraaid in mijn model en de contactdoos in de muur. Mijn buren hebben wel al 3-4 keer dit jaar voor hun huis de grond open moeten doen omdat met een lek ofzo denk ik zitten. Kan het zijn dat ze mischien een kabel hebben geraakt en daardoor deze meldingen komen. Ik weet niet hoe diep deze ij de grond ligt maar mannen zaten aardig diep in de grond. Normaal gaan ze van Orange ook me contacteren binnen enkele dagen voor extra naar dit probleem van het lang laden van de webpagina's. Als ik AI opzoek naar deze fout zou het inderdaad geruis op de kabel kunnen zijn. Ook valt geregeld het wifinetwerk gewoon weg. 

Beginnende scout

• 

2 Berichten

User uploaded image

Super User

• 

11.4K Berichten

@BENNI1991 

Het zou mogelijk kunnen zijn dat er ruis op je kabel zit maar dat kan enkel een technieker bepalen als die langs komt. De ai zegt heel veel maar hebben ook niet altijd de juiste informatie. Beste is dus eens te bellen met de klantendienst die een meting doen op je lijn. Van daaruit kan er dan bekeken worden of er problemen , lees ruis , is op je lijn. 

betreft je wifi hoeft hier in geen rol te zijn. Je buren gebruiken waarschijnlijk ook wifi en dus kan het perfect zijn dat jou signaal en hun signaal elkaar storen. Daarom is het belangrijk dat je jou wifi kanalen eens aanpast en liefst niet op automatisch. beste is kanaal 1 of 6 of 11 daarin zou je de minste hinder moeten ondervinden. 

Natuurlijk is dit niet gezegd dat het ook zo echt is. Het kan perfect zijn dat er storingen in je lijn maar nogmaals dat zijn aannames van AI. Beste is nog altijd bellen , uitleg geven en dan bij Orange hun onderzoek laten doen. 

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.4K Berichten

11.4K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•