annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting te kort.

Topic gestart op: 09-12-19 10h32

Antwoorden: 58 antwoorden

Mik01
Leidende verkenner

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Labels (1)
0 pluimen
58 ANTWOORDEN 58
Gregory
Wijze
Wijze

@Mik01 Zo moeilijk is het nu ook weer niet om de decoder op WIFI te doen werken.
Geeft je direct een poort vrij voor de mediaspeler 

0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Ik stond erbij toen hij het paswoord liet opzoeken. Na een paar maal heeft hij de verbinding met de rj45 gemaakt.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Mik01  schreef:

Ik stond erbij toen hij het paswoord liet opzoeken. Na een paar maal heeft hij de verbinding met de rj45 gemaakt.


En heb je dat zelf al eens geprobeerd? Rustig op uw gemak? Op de juiste manier?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Neen, ben ook geen grote liefhebber van Wifi. Ik verkies een vaste aansluiting indien mogelijk.

Maar ik blijf er bij, de installateur moest dit opgelost hebben. het schijnt ook dat het van de installateur afhangt of er een Devolo geplaatst wordt. Die heeft dan ook nog een vaste verbinding over.

0 pluimen
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Mik01 ,

Heb je na afloop van installatie ondertekend ? dan kan je dit helaas niet meer verhalen op de installateur, want die handtekening geeft goedkeuring van de installatie.
Eentje om te onthouden bij een andere installatie , pas tekenen als alles functioneert.

Als ik het goed begrijp had je 4 toestellen maar nu dat je ook voor telefonie hebt gekozen heb je eentje moeten opofferen.

Zoals gezegd kan je de decoder op wifi aansluiten dit heeft weinig tot geen negatief effect gezien hier enkel je tv-gids en dergelijke over loopt. het tv-signaal opzich loopt nog steeds via Coax.

Als je alsnog via UTP wilt zal een je switch moeten aankopen, ik zou wel eentje die toekomst-gericht is gezien dit niet snel stuk gaat en dergelijk:
Gigabit
eventueel PoE (om camera's of deurbel te voeden via utp)
Minstens 8-Poort, dan heb je dit probleem niet meer naar mate je setup uitbreidt.

Indien je de bomen door het bos niet meer ziet, leg je maar even je voorkeur neer dan zoeken wel even een geschikte switch uit.


Xtremegamer007




0 pluimen
Leden met de meeste pluimen