annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting te kort.

Topic gestart op: 09-12-19 10h32

Antwoorden: 58 antwoorden

Mik01
Leidende verkenner

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Labels (1)
0 pluimen
58 ANTWOORDEN 58
Mik01
Leidende verkenner

Een switch bijplaatsen is uiteraard geen probleem. Wel vind ik het fout dat ik niet meer heb wat ik had. Een mens kiest er niet voor om minder te hebben door omschakelen. Uiteraard heb ik getekend. Er is zoveel anders en nieuw dat je niet alles kunt testen. Temeer daar de mediaspeler niet tot de installatie hoort.

Die speelt voornamelijk via HDMI. Maar je kan er ook het net mee op. Zonder switch niet dus.

0 pluimen
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Mik01 ,

Even wat bekeken en ik zie inderdaad dat je voor VoIP een apart toestel moet tussen schakelen voor je telefoon, ik volg je wel in dit opzicht. 

Een kleine melding bij de bestelling zou handig zijn (vb. "Fixed phone optie neemt 1 van de 4 ethernetpoorten in beslag."

Nu er zijn 2 soorten modems in omloop, de Siligence (die jij hebt) en Compal (die telenet gebruikt), op die laatste zijn wel 2 poorten voorzien voor telefonie.(grappig genoeg heeft de Siligence modem hiervoor voorzieningen op de PCB maar niet in gebruik).

Nu weet ik niet of Orange de telefonie-poorten kan gebruiken op de Compal modem. (eventueel handig dat iemand dit navraagd), zoja is dit misschien een alternatief want dan hoeft enkel de modem worden vervangen en hoeft er geen extra apparatuur worden aangeschaft.

XtremeGamer007

0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Het enige wat ik zonder veel moeilijkheden kan zien is dat het een zwarte model is. Fixed Phone gaat over VoIP Box spa112 of spa100.

telefoon.JPG

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Mik01 

Je ziet dat snel of je telefoon poorten op uw modem hebt of niet. UTP, dat zijn RJ45 poorten. Telefonie, dat zijn RJ11 poorten. Zien er hetzelfde uit maar zijn smaller.

Zie je geen RJ11 poorten op uw toestel dan zul je sowieso een bijkomend toestel (of andere modem) moeten plaatsen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

@Cdt24801 

Zopas gekeken met spiegeltje (kan er anders niet aan zonder ontkoppelen). Geen RJ11 aansluitingen te vinden. Enkel de coax en de 4 USB poorten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen