Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-08-18 13h49
Antwoorden: 9 antwoorden
@mulister u kan als u wil het wifi gedeelte uitschakelen in uw mdem. Dan kan u het wifi gedeelte van uw eigen router gebruiken. ben eigenlijk ook wel benieuwd welke last u ondervind met het internet via de modem van Orange. Want het is natuurlijk niet gezegd dat u geen last gaat hebben als u een eigen router gebruikt. U bent natuurlijk verplicht aan te geven waar u last van heeft .
Maar eventueel zouden we u wel verder kunnen helpen als de oorzaak gekend is.
Mocht u willen inloggen op uw modem zal u uw installetie mapje moeten hebben daarin staat het adres van uw modem om er op in te kunnen loggen. Via die weg kan u de instellingen van uw modem aanpassen.
Uw routergedeelte uitschakelen zodat er enkel modem functionaliteit overblijft van de Orange modem/router en dan een eigen router gebruiken, dat kan helaas niet. Zoals reeds aangehaald door @patrick2 kan je de wifi wel uitschakelen en een eigen router achterhangen voor eigen wifi, maar dan zou je die router als AP moeten instellen, kun je beter van de eerste keer een AP aanhangen (is goedkoper dan een router).
Als je effectief een router achterschakelt heb je namelijk NAT na NAT (want er zijn dus twee routers na elkaar) en dat is vragen om moeilijkheden.
Dat kan ik doen, maar dan is mijn probleem met het disconnecten in games nog steeds niet opgelost. Want dat licht niet aan een slechte verbinding, mijn PC is met een kabel aangesloten.
Ik heb in het huis slechte wifi dat is een iets. Maar ik heb ook last bij het spelen van bepaalde games, namelijk op alles games van Blizzard. Op hun online games (Overwatch, World of warcraft) word ik regelmatig gedisconnect van de server. Dit is iets dat zich al jaren voordoet. Na online op te zoeken was een mogelijke oplossing een nieuwe router.