annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

All in 1 modem instellen als enkel modem

Topic gestart op: 24-08-18 13h49

Antwoorden: 9 antwoorden

mulister
Aspirant verkenner

All in 1 modem instellen als enkel modem

Ik heb met bepaalde dingen van het internet nogal last, en ik geloof dat het komt door de slechte router die in de 2 in 1 modem zit van Orange. Ik heb een nieuwe router aangekocht hoe kan ik de modem van Orange instellen dat het enkel als modem werkt?

Labels (2)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@mulister Het kan inderdaad een oplossing zijn voor uw probleem om dus oline gaming te doen via de nieuwe router . Het is natuurlijk niet 100 procent gezegd dat uw probleem hiermee is opgelost . ( zeg dit puur om het feit dat het dan jammer geld is dat u kwijt bent eventueel voor uw game's te spelen.) Natuurlijk geeft het misschien wel een oplossing voor uw wifi probleem. 

Voor uw wifi kan u natuurlijk wel eens proberen om uw kanalen te veranderen in de modem zelf , dit geeft ook een resultaat in uw wifi snelheid en bereik. 

Even terug komend op u online gaming u zou kunnen proberen om eventueel poort forwarding te kunnen doen dus eventueel poorten open te zetten. Het vereist wel wat kennis van zaken . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
mulister
Aspirant verkenner

@patrick2Hoe kan ik de wifi uitschakelen?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@mulister U kan via een ip adres in uw modem inloggen dan kan u naar mijn WiFi gaan en daar kan u de WiFi uitzetten zowel voor de 2.4 GH als de 5gh . Ook kan u dan daarin poorten open zetten , met kennis van zaken. Het ip adres om in te loggen begint met 192.168. 0.??? Het staat in uw boekje op een sticker deze sticker bevind zich ook op uw modem. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@mulister

Als je het IP adres van uw router/modem wil kennen kun je ook een command prompt openen en "ipconfig" ingeven. De "Standaardgateway" is het routergedeelte van uw combi-toestel en dat is dus het adres dat je moet hebben. Let wel, afhankelijk van wat je allemaal aan hardware en software hebt zitten kunnen er meerdere al dan niet virtuele devices verschijnen. Je moet meestal de allereerste hebben, "Ethernet-adapter voor Local Area Connection". Kan ook LAN zijn ipv Local Area Connection.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
mulister
Aspirant verkenner

Port forwarding heb ik nog niet gedaan, maar ik heb wel bepaalde poorten open gezet voor de servers waar ik op speel. Maar heb het probleem daarmee nog steeds niet opgelost.

Ik heb basis kennis van computers.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen