annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Best mogelijke situatie voor gaming

Topic gestart op: 05-06-22 17h25

Antwoorden: 3 antwoorden

Promotheus
Aspirant verkenner

Best mogelijke situatie voor gaming

geachte leden ,

ik heb recent orange een modem en tv etc laten plaatsen in mijn woonkamer van het appartement .

mijn hoofdzakelijke gebruik van het internet zal gaan naar streaming en gaming , hierbij is de tv via internet kabel aangesloten rechtstreeks op de modem .

mijn gaming setup zal in een andere ruimte komen dan de leefruimte ongeveer 5tal meter van de modem verwijderd , het is niet mogelijk een internetkabel door te trekken naar de gaming kamer . 

ik weet dat wifi nooit kabel zal evenaren maar ik zal het hier toch mee moeten doen , dan is mijn vraag als volgt . hoe kan ik de beste mogelijke situatie creeren in mijn geval ? 

ga ik werken met een router in bridge modus voor beter signaal ? 

ga ik met mesh adapters werken ?

ik heb geen idee over welke mogelijkheden het beste bij mijn profiel passen ?

 

ik hoop alle informatie genoteerd te hebben , mochten er bijkomende vragen zijn hoor ik het graag  

 

 

mvg en alvast bedankt

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Promotheus 

Hetgeen @bulrog hier schreef past perfect in het scenario (of werkwijze als je wil) dat ik uitgeschreven heb. Nu heb je ineens ook een tip voor welk mesh systeem (moest het nodig zijn) je best kan gaan 😉

Veel succes 😊

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
bulrog
Wijze
Wijze

Hallo @Promotheus ,

Persoonlijk heb ik na verschillende pogingen uiteindelijk een ORBI RBK753 mesh-netwerk geïnstalleerd. Het is niet de goedkoopste, maar het is de enige die me overal in huis 400 Mbps geeft met een zeer lage ping.

Als u een mesh-systeem neemt, is het belangrijk om een 3-bandssysteem te nemen: 2 banden om het netwerk uit te zenden (in 2.4 en 5) en één band die wordt gebruikt voor apparaten om met elkaar te communiceren.

Je suis un client. Je ne parle pas au nom d'Orange. Mes avis ne peuvent remplacer les informations de la page Support, les conditions générales ou les informations données par le personnel d'Orange au 5000, sur Messenger, Twitter ou en magasin.
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Promotheus 

Veel hangt af van de "isolatie" tussen uw router en de locatie van uw game installatie. Hoeveel muren, welk materiaal , afstand (dat weten we al, 5meter) ...

Begin met het eenvoudigste: verbind uw game installatie via WiFi met uw router van Orange, zonder meer. Je kan de kwaliteit van uw WiFi signaal nagaan door een desbetreffende app op uw foon te installeren en de signaalsterkte van uw WiFi vlakbij de router en in de gaming kamer te meten en te vergelijken. Niet bevredigend? Dan pas ga je verder.

  • Een set powerlines kost niet veel en is dikwijls voldoende.
  • Volgende stap zou dan een WiFi mesh systeem zijn. Een goed systeem is echter niet goedkoop.
  • Laat u vooral niet verleiden door een (te) goedkoop mesh systeem. Het resultaat zal zo goed als zeker teleurstellend zijn.

Hier kun je al zeker mee beginnen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen