annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge modus - fixed phone werkt niet meer

Topic gestart op: 30-12-20 09h07

Antwoorden: 16 antwoorden

kimbo
Ervaren verkenner

Bridge modus - fixed phone werkt niet meer

Sids kort is de bridge modus beschikbaar waardoor ik gebruik kan maken van mijn eigen router.
Gisteren ben ik tot de constatatie gekomen dat de fixed phone niet meer werkt.
Alle led status zijn ok, power, internet en tel1.

Wanneer ik bel, vormt nummer en daarna geen geluid meer maar is wel aan het bellen. Aan de andere kant gaat de telefoon niet over.
Bel ik het nummer op, dan belt deze tot op voicemail... helaas gaat de telefoon niet over.

Ik veronderstel dat dit een routering issue is of bepaalde ports die moeten open staan.
SIP ALG en UNPN staan reeds aan op mijn router.
Naar mijn mening heeft Orange dit niet getest en tasten we nu in het duister.

Waar moet deze SPA112 hangen? LAN netwerk of rechtstreeks naar buiten op de WAN?
Of moet ik bepaalde ports fowarden? Gebruiken ze sip, pra of bri?
Op de ATA module zie ik alleen maar port 80 open staan voor de config page.

Labels (1)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
elia_vm
Aspirant verkenner

Dag Kimbo, Ik heb vandaag mijn router in bridge modus gezet en ik heb hetzelfde probleem. Kan je me zeggen of je een oplossing hebt gevonden en hoe?

Dankjewel

0 pluimen
Jorinde
Ervaren verkenner

Hoi Kimbo! 

Ik heb ongeveer net hetzelfde probleem als jij met mijn fixed phone, meer bepaald de voice mail. 

Ik bel naar mijn moeder die ook Orange heeft (we waren gisteren nog bij haar - zij woont aan zij, wij in Dilbeek) en ik hoor geen kiestoon, maar bots direct op haar voicemail. 

Soms neemt ze onmiddellijk op, maar dan heeft ze de telefoon in haar hand...

En al die technische uitleg over bridge en router, ik snap er de ballen van. 

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @Jorinde ,

Dan best ook een dossier laten aanmaken zoals @Kimbo-p03  bij de technische dienst. Bel hiervoor gerust met het 5000-nummer of stuur een bericht per Facebook of Twitter aan het Webcare team. 

Totem's groetjes,

Totem

 

 

 

 

0 pluimen
Jorinde
Ervaren verkenner

Hoi Totem!

Ik denk dat mijn man en ik ondertussen een dossier hebben bij de technische dienst. 

Bij ons is de misère begonnen vanaf de dag dat ik gevraagd had om de Voicemaildienst van Orange uit te schakelen. 

Eerst zeiden ze: "Voilà. Het is in orde" terwijl er niets veranderd was. 

En nadien kon mijn moeder mij niet meer bellen - ze kwam steeds onmiddellijk op onzen voicemail (van Orange) en nu kunnen wij naar niemand bellen. 

Deze woensdag, 20-1, is een "reparateur" van Orange langsgeweest. 

Er zou ons een nieuw bakje worden toegestuurd, maar dan nog kan het zijn dat het daarmee niet opgelost is. Het zou ook aan de software van Orange kunnen liggen. 

Leuk is anders! Wij hebben Fixed Phone, maar ik moet nu met de smartphone naar mijn moeder bellen om zij mij terug te bellen op de smartphone, want zij heeft ook Fixed Phone. 

We gaan sowieso compensatie vragen. 

Ofwel kan die voicemaildienst van Orange uitgeschakeld worden, en dan moeten we nog steeds kunnen bellen, ofwel kan dat niet uitgeschakeld worden, en dan moeten ze ons dat gewoon zeggen! 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen