Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 13-03-21 12h31
Antwoorden: 3 antwoorden
Onlangs heb ik gemerkt dat CGN IP actief staat op mijn modem. Wil er even bij vermelden dat ik de Modem-TCG300 heb. Dus ik weet niet of dit op de oudere type modem ook actief gaat zijn. Je kan dit eens controleren door in te loggen op je modem 192.168.0.1 , dan kom je uit op je gebruikers interface van de modem. Op de begin pagina staat daar of het wel of niet actief is:
Zoals je kan zien staat dit actief op mijn modem. Ook kan je het merken als je gaat naar de jouw lokaal netwerk want daar gaan een aantal functies in het grijs staan. Dat betekend dus dat je daar bepaalde dingen niet zomaar kan aanpassen tenzij je toestemming geeft om het wel aan te passen:
Als je op één van de grijze 'aanpassingen' klikt krijg je een scherm om je IP openbaar te maken:
Dus je kan wel nog altijd de aanpassingen doen die je zou willen doen , poort openen, DNS aanpassingen , DMZ instellingen.
Dus voor diegene die er wel mee weg zijn en toch bepaalde instellingen wil aanpassen kunnen dat wel.
Wat is CGN :
Staat CGN actief :
Wat is de mogelijke impact als CGN actief staat:
Hoe kan je CGN deactiveren:
Deze informatie die erbij staat kom je ook tegen als je op meer informatie klikt bij CGNAT IP op je gebruikers interface van de modem.
Een schaarste aan IP v4-adressen ... IP v6 is de oplossing. Maar ik denk nog niet dat dit voor direct is bij Orange.
Dat kan...ik weet dat niet, ben daar niet zo van op de hoogte. Als mijn internet maar werkt, met welk IP of Protocol of wat dan ook. 😉🙂