annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een nieuwe modem kopen?

Topic gestart op: 24-08-18 19h42

Antwoorden: 4 antwoorden

alexander
Gewaardeerd verkenner

Een nieuwe modem kopen?

Beste ,

momenteel heb ik de siligence modem van Orange met de 100mb/sec download snelheid.

Ik woon in een appartement en het bereik in de 2de slaapkamer is wat minder .

regelmatig doe ik een Speedtest via de WiFi . Andere dagen haal ik 92mb/sec andere dagen rond de 40mb maar. 

Vanaf het punt dat ik een game ben aan het spelen heeft mijn vriendin al gelijk last van haar internet op de telefoon. 

nu had ik 4 gaming routers in gedachten maar weet niet of dit nu daadwerkelijk het probleem gaat oplossen.

Asus Rog Rapture GT-AC5300 (tri band)

Asus RT-AC5300 (tri band)

Asus RT-AC88U (duel band)

Linksys MAX-Stream 9500 (tri band)

ten eerste is er veel verschil qua snelheid van een duel band en een tri band . Welke van de 4 heeft het meeste bereik.

Bevelen jullie mij een van deze routers aan of heeft dit helemaal geen zin aangezien ik maar 100mb/sec download snelheid heb.

ik lees sommige reviews van deze routers dat ze op snelheden zitten van 800mb/sec - 1000mb/seconde, kom ik aan met mijn 100mb 😅

 

alvast bedankt .

 

 

 

 

 

 

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@alexander Moeilijk om op te antwoorden. Ten eerste : gaat u de router met een vaste kabel verbinden aan de modem? Ten tweede : gaat u met WiFi werken of vaste kabel ? 

Aan te raden is een tri band die kan meerdere band breedte aan. Ook met de router rekening te houden dat er geen te korte afstand is mocht u met WiFi werken want dan kan u ip conflicten krijgen. 

 

Mocht de keus te moeilijk zijn eventueel een AP er tussen zetten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
alexander
Gewaardeerd verkenner

Hartelijk dank voor uw antwoord .

 

zou u mij kunnen zeggen welke van de 4 het beste is en welk nu het meeste bereik heeft ? 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@alexander

Uw WiFi probleem, dat valt op te lossen.

Met een eigen router werken, dat zal een ander paar mouwen zijn. Het router gedeelte van de Siligence valt immers niet uit te schakelen en twee routers achter elkaar, dat loopt niet altijd goed af. En helaas is er bij Orange geen modem-only optie (waardoor je dan probleemloos een performante eigen router kan gebruiken) mogelijk ...

BTW, het is niet helemaal hetzelfde, maar lees deze thread eens door:

https://community.orange.be/t5/Internet/Modem-only-MAC-passthrough-beschikbaar-bij-Orange/td-p/599/p...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
alexander
Gewaardeerd verkenner

Bedankt .

ik ben nu zelf in de router zelf gaan zoeken .

ik heb de 2,4 en 5ghz netwerken gewoon kunnen uitschakelen .

en kan het netwerk ook niet meer vinden 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen