annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Elke seconde NTP-requests

Topic gestart op: 07-05-21 19h44

Antwoorden: 4 antwoorden

luukske
Ervaren verkenner

Elke seconde NTP-requests

Ik heb sinds gisteren Orange internet en alles werkt naar behoren, maar het valt me wel op dat de Siligence modem ongeveer elke seconde de tijd zit op te vragen bij 3 verschillende tijdservers. Is er een manier om die frequentie te verminderen? 
Firmware versie op het modem eindigt met 2.06.

 

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
morreke
Ervaren verkenner

Is hier ondertussen al een oplossing voor?

Er worden nog altijd om de paar seconden NTP dns request gestuurd.

En nog steeds geen mogelijkheid om aparte dns server in te stellen voor router en dhcp clients

0 pluimen
luukske
Ervaren verkenner

Update van mijn kant: ik heb in Adguard manuele dns-rewrites geprobeerd, met het ip van 1 van de Belnet NTP-servers, maar ook dit loste het probleem niet op. Uiteindelijk de modem maar in bridge-mode gezet en de eigen router er achter gehangen. Probleem dus niet opgelost, maar wel een goede work-around.

0 pluimen
luukske
Ervaren verkenner

De DNS server heb ik ook gewijzigd. Deze staat lokaal naar een raspberry pi met Adguard. En die gebruikt de opendns servers. Ik heb al geprobeerd om de opendns servers aan te passen naar de adguard dns servers, maar dan blijven de ntp-requests van de modem komen.

De requests worden in Adguard wel doorgezet, er is dus geen filtering/blokkage op actief.

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@luukske 
Je hebt de laatste firmware versie, ik zit nog op 2.05 😏

Ik heb wel de DNS-server adressen gewijzigd, heb deze van Google gebruikt. Misschien ligt het daaraan. Op het forum is verdere info te vinden ivm wijzigen DNS.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen