annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

En toen was onze wifi weg dank u klantendienst

Topic gestart op: 26-07-21 22h24

Antwoorden: 9 antwoorden

Munneke
Veteraan verkenner

En toen was onze wifi weg dank u klantendienst

OPGELOST

Daarnet had mijn man problemen op zijn gsm dus bij belde nog naar de klantendienst.

die kerel zou alles herstart hebben en we gingen na 4 min terug wifi hebben…  niet dus.  

niks nada noppes wifi meer 🤷‍

van de week was ook weer alles weg en konden we de klantendienst wederom biet bereiken.  Vind dit echt zeer spijtig… ben al 20 jaar klant, 3 gsm abbo’s, 2 decoders en internet en dan dit constant 😢 zeer teleurstellend, stof tot nadenken

nu genoeg geventileerd… nog steeds geen wifi, tijd om onze oogjes te sluiten ugh

Labels (2)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Munneke
Veteraan verkenner

@Josette ja dat hadden we gedaan, is altijd eerste reactie als er hier iets is dus voldoende ervaringen mee.

Helaas zitten er een aantal "prutsers" op de klantendienst.  Ondertussen hebben we reeds 4 x contact opgenomen, net 2 min geleden laatste telefoontje gedaan.  Niet praktisch als de ene van thuis uit werkt en de andere een zaak heeft van thuis uit.

Vanochtend gemerkt dat we nog steeds op de 4G zaten met onze apparaten dus mijn man had nog eens gebeld.  Blijkbaar heeft die van de klantendienst gisterenavond de modem helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen voor ongekende reden (dit doen ze normaal gezien niet), waardoor er een nieuwe modem (wifi) nummer en paswoord zijn gecreëerd. 

Met gevolg dat we alle (wifi) toestellen hebben moeten aanpassen, maar een aantal toestellen bleven problemen hebben omdat die de nieuwe nr en paswoord niet wilde aanvaarden. 

Wel erg dat je 4 personen aan de lijn moet krijgen eer je 1 persoon hebt die weet waar ze mee bezig is.  De rest weet het duidelijk niet en begrijpen het niet...  misschien is de taalbarrière toch veel te groot tussen vlaams en hollands.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Gregory
Wijze
Wijze

Je had beter de instellingen in de modem aangepast( SSID, paswoord, etc), dan had je niet bij alle apparaten naam van het netwerk (SSID) en het password moeten veranderen.

Je kunt een backup van je configuratie( veranderde instellingen) van de modem nemen, @Munneke .  Zoals SSID, paswoorden etc.  Als je ooit terug naar de fabrieksinstellingen moet gaan zet je nadien die configuratie terug.  Zo heb ik het gedaan.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
TwonickyII
Veteraan verkenner

idd,
Dit is de enige en beste oplossing .
Gewoon je modem terug aanpassen door, als je dit gedaan hebt,
een back-up te maken van je modem instellingen.
Is zo een beetje als je back-up van een nieuwe computer he.
men weet wel dat het moet , maar weinigen doen het en weten pas als het te laat is wat ze hadden moeten doen .
Helaas wordt en bij een installatie niet zoveel gezegd over dit onderwerp. Men zou bij een nieuwe installatie dit steeds moeten voorstellen, of je een back - up van het systeem wil en hoe je dit het beste doet. Is een kleine moeite en kost echt niet veel tijd.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, @TwonickyII  maar bij een standaard installatie worden SSID en paswoorden niet veranderd. 

Bij mij in alle geval niet - moet er wel bij zeggen dat ik het liever zelf allemaal uitpluis

Munneke
Veteraan verkenner

@Gregory ik zeg het hier net tegen mijn ventje en krijg antwoord "als iemand me kan uitleggen hoe ik het moet doen dan kan ik dat in orde brengen"

Kunnen we dit ergens vinden?  Alvast bedankt 🙂

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Munneke 

Hier vind je de handleiding van de modem Siligence modem | Orange België

Je kunt er inloggen met je internet browser door te navigeren naar 192.168.0.1

password : vind je op het etiket onderaan je modem

Je vind er onder andere

- onder Wifi configureren: De naam of het wachtwoord van je wifinetwerk wijzigen

- onder Andere configuratie: Configuratie van de modem bewaren/herstellen

Good luck

Munneke
Veteraan verkenner

Thanks voor je antwoord @Gregory!
Ik ga hier vragen aan mijn ventje om de kast te verzetten zodat we het nodige kunnen doen aan de modem 🙂

Leden met de meeste pluimen