annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ervaring met Mesh wifi van Orange?

Topic gestart op: 26-02-20 19h30

Antwoorden: 26 antwoorden

Nicovandenbon
Veteraan verkenner

Ervaring met Mesh wifi van Orange?

OPGELOST

Ik kreeg een mail met een aanbod van Proximus, tv + internet + GSM  5Gb + digitaal abonnement HLN  +  Netflix voor 49 Euro ( gedurende 1 jaar )

Voor 2 Gsm's ( 1x 5 Gb, 1 x 20 Gb ) 75,99 Euro

Momenteel betaal ik bij Orange 84,58 Euro  ( 3 en 8 Gb ) + 11,99 Euro voor Netflix + 13,95 Euro voor HLN.

Aangezien ik momenteel enkel Wi-Fi heb op de benedenverdieping en niet op de slaapkamers overweeg ik om over te stappen naar Proximus.

Iemand ervaring met het Wifi-bereik van Proximus en/ of Mesh van Orange?

 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Nicovandenbon  wat is voor jou / jullie belangrijk voor een pack met internet , tv en gsm en eventueel vaste lijn ? Veel bellen of veel internet volume of alle twee ? of 2 decoders kunnen plaatsen zodat je overal tv kan kijken? Op die vragen moet je eens een antwoord geven en daarbij de vraag stellen ben ik bereid om snelheid in te leveren en het goedkoper te willen doen. Want bij Orange heb je en snel internet en betaal je weinig voor onbeperkt internet en goede tv.Die promotie krijg je nu een jaar en daarna betaal je de volle pot en eerlijk is eerlijk in Limburg is Proximus niet denderend met de snelheden.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

26 ANTWOORDEN 26
JvO
Gewaardeerd verkenner

Die Mesh is de Max! Eenvoudige installatie ensuper resultaat!

Herihor
Leidende verkenner

Nog eventjes dit: met de mesh WiFi van Orange heb ik geen ervaring, want het product werd nog niet aangeboden toen ik in mijn nieuwe huis introk. Ik heb dan het toen enige bij ons verkrijgbare mesh systeem aangekocht (een veelvoud duurder dan het huidige van Orange, maar het was dat of moeizame verbindingen in de keuken, de slaapkamer boven en het bureau boven). Dit systeem is Orbi van Netgear en werkt gewoonweg perfect, wel dank zij 1 router, via ethernet verbonden met de Orange router, en 2 draadloze satellieten. De sterkte is 95 Mbit/s, dus dicht bij de 100 van Orange. Ik veronderstel dat het systeem van Orange niet veel slechter zal zijn, maar wel veel goedkoper!

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Herihor 

Het grote verschil tussen het Orange systeem en de andere systemen op de markt is dat in het Orange systeem geen router zit. Dat maakt het natuurlijk goedkoper.

Maar dat is niet noodzakelijk een nadeel; Als Orange klant heb je immers sowieso een router in huis dus heb je geen behoefte aan een tweede.

Enkel de klanten die er wat meer kennis over hebben en zelf meer willen kunnen instellen hebben graag een eigen router. Voorlopig kan dat wel, maar dan met twee routers achter elkaar. In de loop van het jaar zou daar verandering in komen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Herihor
Leidende verkenner

Heel juist, ik heb dan ook twee netwerken, eentje van Orbi en eentje van Orange, maar dit stoort mij eigenlijk niet. 

Leden met de meeste pluimen