Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Nicovandenbon
Veteraan verkenner

Ervaring met Mesh wifi van Orange?

OPGELOST

Ik kreeg een mail met een aanbod van Proximus, tv + internet + GSM  5Gb + digitaal abonnement HLN  +  Netflix voor 49 Euro ( gedurende 1 jaar )

Voor 2 Gsm's ( 1x 5 Gb, 1 x 20 Gb ) 75,99 Euro

Momenteel betaal ik bij Orange 84,58 Euro  ( 3 en 8 Gb ) + 11,99 Euro voor Netflix + 13,95 Euro voor HLN.

Aangezien ik momenteel enkel Wi-Fi heb op de benedenverdieping en niet op de slaapkamers overweeg ik om over te stappen naar Proximus.

Iemand ervaring met het Wifi-bereik van Proximus en/ of Mesh van Orange?

Labels (1)
26 ANTWOORDEN 26
JvO
Gewaardeerd verkenner

Die Mesh is de Max! Eenvoudige installatie ensuper resultaat!

Herihor
Veteraan verkenner

Nog eventjes dit: met de mesh WiFi van Orange heb ik geen ervaring, want het product werd nog niet aangeboden toen ik in mijn nieuwe huis introk. Ik heb dan het toen enige bij ons verkrijgbare mesh systeem aangekocht (een veelvoud duurder dan het huidige van Orange, maar het was dat of moeizame verbindingen in de keuken, de slaapkamer boven en het bureau boven). Dit systeem is Orbi van Netgear en werkt gewoonweg perfect, wel dank zij 1 router, via ethernet verbonden met de Orange router, en 2 draadloze satellieten. De sterkte is 95 Mbit/s, dus dicht bij de 100 van Orange. Ik veronderstel dat het systeem van Orange niet veel slechter zal zijn, maar wel veel goedkoper!

Cdt24801
Leidende sjamaan

@Herihor 

Het grote verschil tussen het Orange systeem en de andere systemen op de markt is dat in het Orange systeem geen router zit. Dat maakt het natuurlijk goedkoper.

Maar dat is niet noodzakelijk een nadeel; Als Orange klant heb je immers sowieso een router in huis dus heb je geen behoefte aan een tweede.

Enkel de klanten die er wat meer kennis over hebben en zelf meer willen kunnen instellen hebben graag een eigen router. Voorlopig kan dat wel, maar dan met twee routers achter elkaar. In de loop van het jaar zou daar verandering in komen.

Leuze van de dag | Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Herihor
Veteraan verkenner

Heel juist, ik heb dan ook twee netwerken, eentje van Orbi en eentje van Orange, maar dit stoort mij eigenlijk niet. 

Leden met de meeste pluimen