Pisteur vétéran
•
42 messages
Ervaring met Mesh wifi van Orange?
Ik kreeg een mail met een aanbod van Proximus, tv + internet + GSM 5Gb + digitaal abonnement HLN + Netflix voor 49 Euro ( gedurende 1 jaar )
Voor 2 Gsm's ( 1x 5 Gb, 1 x 20 Gb ) 75,99 Euro
Momenteel betaal ik bij Orange 84,58 Euro ( 3 en 8 Gb ) + 11,99 Euro voor Netflix + 13,95 Euro voor HLN.
Aangezien ik momenteel enkel Wi-Fi heb op de benedenverdieping en niet op de slaapkamers overweeg ik om over te stappen naar Proximus.
Iemand ervaring met het Wifi-bereik van Proximus en/ of Mesh van Orange?
Gregory
Sage
•
7.5K messages
il y a 5 ans
Persoonlijk denk ik niet dat dit iets aan het wifi bereik zou/zal veranderen @Nicovandenbon Je kunt altijd eens proberen, maar ik vrees dat je er aan bent voor de moeite. Denk dat er een max capaciteit is waarmee een wifi mag uizenden
0
0
patrick2
Sage
•
11K messages
il y a 5 ans
@Nicovandenbon ooit in het verleden heb ik Proximus gehad. Het internet en de tv werkte meer niet als wel. Continu storingen met internet en tv waardoor het geen kijken was. De wifi had ik op zich toen niet veel problemen mee dat werkte gewoon zoals moest.
Goed dat je de prijzen erbij zet want die 49 euro is 1 jaar daarna heb ik gezien betaal je 112,97 euro per maand. Uit de berekening die je nu maakt is het 110,52 euro per maand. Ok het is 2 euro per maand maar dat kan verschil maken voor sommige mensen. De ervaring leert men ook dat Proximus geen service bied en dat is gewoon de klant afwimpelen. Maar goed het is uw keus en beslist natuurlijk.
Betreft het mesh systeem geen idee van Orange zelf. Ik heb wel een mesh systeem maar van een ander merk en iets meer mogelijkheden om alles te regelen. Maar daar ben ik super tevreden van.
0
izzet3838
Pisteur vétéran
•
43 messages
il y a 5 ans
voor internet op de bovenverdieping kun je gewoon een powerline met wifi kopen, wil je echt een goed bereik voor een grote woning dan zou ik een mesh met 3 of 4 onderdelen overwegen(zelf een powerline dus geen ervaring), ja die aanbieding van proximus moet je zelf weten natuurlijk, bij ons in de regio is de kwaliteit van hun internet om naar te huilen ze beloven 100mbps, heb zelden meer als 50 gehad, daarnaast vaak problemen met verbinding die regelmatig wegviel gedurende korte periodes(10-20 seconden), en kenissen hebben vaak gelijkaardige ervaringen, maar het aanbod is wel heel goed, als er geen contractduur aan verbonden is wellicht het proberen waard, denk wel dat als je terug naar orange wilt je tegenwoordig 49€ opstartkosten noet betalen.
3
0
K_S
Pisteur vétéran
•
62 messages
il y a 5 ans
Kan je geen wifi versterker aanschaffen, wij hebben dit ook om tot op zolder wifi te hebben. Ik moet je ook zeggen dat ik vroeger bij Orange was en dan naar Proximus ben overgestapt omdat dit voordeliger was, maar ik had er ook meer miserie met dan wat anders en ben ik terug overgeschakeld naar Orange.
Het is natuurlijk je eigen keuze wat je doet en hopelijk kom je er uit.
Veel succes
5
0
Herihor
Chef pisteur
•
87 messages
il y a 5 ans
Het hangt er bij Proximus allemaal van af hoe dicht je bij de verdeelkast zit, met andere woorden hoe dichter, hoe beter. Vrienden in Tongeren hebben Proximus tv en die werkt perfect, internet daarentegen is 16 Mbs/s, wat nauwelijks voldoende signaal geeft voor Netflix of zelfs niet oppervlaktedekkend voor hun appartement is. Zelf, voor mijn verhuis, had ik vroeger Proximus dat heel goed gaf (75 Mbs/s) omdat ik niet ver van de verdeelkast woonde. Op het nieuwe adres was nog het oude ADSL en geen Proximus tv, dus ging ik naar Orange over.
Een goed hulpmiddel om je signaalsterkte te achterhalen is op de website van Proximus (maar waar exact weet ik niet meer) je adres in te tikken en te zien of je twee tv’s in HD kunt installeren, dan zit je goed, met slechts één tv zou ik mijn twijfels hebben over de sterkte van internet. Oh ja, en de Netflix via de Proximusdecoder heeft geen Dolby 5.1, geen 4K en dus geen Dolby Vision of HDR, hou hier dus rekening mee! Succes!
4
0
Herihor
Chef pisteur
•
87 messages
il y a 5 ans
Nog eventjes dit: met de mesh WiFi van Orange heb ik geen ervaring, want het product werd nog niet aangeboden toen ik in mijn nieuwe huis introk. Ik heb dan het toen enige bij ons verkrijgbare mesh systeem aangekocht (een veelvoud duurder dan het huidige van Orange, maar het was dat of moeizame verbindingen in de keuken, de slaapkamer boven en het bureau boven). Dit systeem is Orbi van Netgear en werkt gewoonweg perfect, wel dank zij 1 router, via ethernet verbonden met de Orange router, en 2 draadloze satellieten. De sterkte is 95 Mbit/s, dus dicht bij de 100 van Orange. Ik veronderstel dat het systeem van Orange niet veel slechter zal zijn, maar wel veel goedkoper!
7
JvO
Pisteur confirmé
•
4 messages
il y a 5 ans
Die Mesh is de Max! Eenvoudige installatie ensuper resultaat!
0