annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ethernet naar wifi: Hoe?

Topic gestart op: 02-03-19 13h09

Antwoorden: 14 antwoorden

raskit
Veteraan verkenner

Ethernet naar wifi: Hoe?

OPGELOST

Hallo,

Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit? 

 

Alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze


@raskit  schreef:

Hallo,

Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit? 

 

Alvast bedankt!


Daarvoor heb je twee dingen nodig:

  1. Een router die een WiFi signaal uitstuurt
  2. Een WiFi ontvanger in het toestel dat je wil verbinden. Als het om een PC gaat is dat meestal een insteekkaart, maar er bestaan ook USB versies. Er zijn zelfs PC's die ook WIFi ingebouwd hebben

Als het dus over uw PC gaat moet je eerst zien uit te vissen of er een WiFi kaart in uw PC zit. Indien niet, een insteekkaart aanschaffen of een USB versie om in te pluggen.

Daarna is het kwestie van een WiFi netwerk op te zetten op uw router en uw PC daarop in te loggen.

 

Indien je daar nog vragen over hebt, laat maar horen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
TwonickyII
Veteraan verkenner

Nog even dit , je moet wel rekenen op een prijs van 99 euro voor de twee elementen. Een voor aan je modem en een voor aan je stopcontact. 
Succes .
Dominiek

0 pluimen
tom82
Aspirant verkenner

Ik heb al zo een powerline maar zou er graag één bijhebben. Bij de orangewinkel sturen ze mij naar de klantendienst. En bij de klantendienst sturen ze mij naar de orange winkel.

iemand een idee waar ik deze kan kopen?

https://www.orange.be/nl/hulp/mobiel-internet-tv/je-modem-en-powerline-adapter/je-modem-instellen?pa...

 

 

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Je kan de Devolo Magic powerliner kopen bij Cool blue.... 
Je vind ze in verschillende prijsklasse, deze verschilt naargelang de surfsnelheid in je Wifi .

Deze van 500 mb/s kosten rond de 80 €.
deze van 1200 mb/s komen op 120€.

helaas worden de uitbreidingen minder aangeboden dan de duo's.
Afhankelijk van hoeveel punten je nog wil voorzien, ben je beter en geodkoper af met een setje.

Groeten Dominiek

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Even een tip: de snelheid die EFFECTIEF gehaald zal worden op je Powerline is afhankelijk van de staat van je elektriciteitsnet. Oude bekabeling kan een zware impact hebben.

 

Soms moet je de berekening maken - wat is het goedkoopste? Een netwerkkabel vanuit de modem naar de plaatst brengen waar ik ethernet wil (via kelder/zolder/...) of twee powerlines.

 

Voor de rest, best je vraag even via twitter/facebook aan de klantendienst richten, zij kunnen navraag doen voor jou.

 

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange.  Ik ben ook gewoon een deelnemer aan het forum als gebruiker 🙂

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Beste TomN

ik volg je volledig, maar hier heeft de vraagsteller reeds een powerliner lopen,

dus ik vermoed dat zijn electriciteit in orde is.
En was de vraag waar hij eventueel een kon aanschaffen.
Het kan idd nooit kwaad om Orange te contacteren als je tenminste een antwoord krijgt op je vraag
en geen vier of vijf keer wordt doorgestuurd naar andere diensten om dan alsnog niets teweten te komen.
En voor je het vraagt, neen ik heb idd geen goede ervaring gehad met de diensten van Orange. Maar dit is hier niet e plaats om daarover te beginnen. EN voor de geinteresserden!!!!!

Als je modem niet in dezelfde plaats staat als je tv of computer en in geval van slechte Wifi verbinding, heb je weldegelijk recht op een gratis Powerlinerset . Dit is blijkbaar nieuw bij Orange, maar wordt niet echt gecommuniceerd .

MVG Dominiek

Leden met de meeste pluimen