Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-06-20 13h12
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste,
Ik heb al enkele weken internet problemen (wifi+kabel).
is dit normaal?
_Sl_No_|___________Time___________|______________________Description______________________
1 | Tue Jun 30 2020 12:38:49 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
2 | Tue Jun 30 2020 12:38:50 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
3 | Tue Jun 30 2020 12:40:09 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
4 | Tue Jun 30 2020 12:40:09 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
5 | Tue Jun 30 2020 12:40:19 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
6 | Tue Jun 30 2020 12:40:19 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
7 | Tue Jun 30 2020 12:40:49 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
8 | Tue Jun 30 2020 12:40:49 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
9 | Tue Jun 30 2020 12:42:00 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
10 | Tue Jun 30 2020 12:42:00 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
11 | Tue Jun 30 2020 12:43:59 | CM State is UpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
12 | Tue Jun 30 2020 12:44:00 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
13 | Tue Jun 30 2020 12:44:20 | CM State is UpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
14 | Tue Jun 30 2020 12:44:20 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
15 | Tue Jun 30 2020 12:45:30 | CM State is UpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
16 | Tue Jun 30 2020 12:45:30 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
17 | Tue Jun 30 2020 12:46:35 | CM State is UpstreamPartialService; ID 21; frequency 45700000
18 | Tue Jun 30 2020 12:46:35 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 21; frequency 45700000
19 | Tue Jun 30 2020 12:46:50 | CM State is
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Wallie en je wifi is die vrij te bereiken ? Want als je modem ergens achter een kast staat dan is je wifi niet vrij dan ga je ook om problemen vragen. Dat is het zelfde als je de modem beneden in een kelder hangt en zegt mijn wifi valt uit boven , ja dat is normaal. Nu zelf heb ik een Mesh Wifi systeem en heb daar geen spijt van en was heel veel duurder dan € 99. Maar ik heb geen spijt van die investering heb overal goed wifi geen enkele uitval ( tenzij er een update is dat het even herstart ). Maar goed niet iedereen wil dat investeren dat begrijp ik ook.
Maar er is een technieker geweest heeft alles nagezien en die zegt het is in orde. Het enige wat je nog zou kunnen doen is aangeven dat je probleem niet is opgelost en vragen achter een andere modem een nieuwe.
Maar heeft de technieker ook je buitennetwerk nagezien ? Want het kan ook op je buitennetwerk zijn , de tap of de paddestoel. Is daar heen gekeken ? Dus gewoon een lijnmeting want daar kan ook een probleem zijn. Dan lijkt het of jij een wifi probleem hebt maar als je modem elke keer een soort herstart doet heb je natuurlijk ook geen internet.
Beste,
Ondertussen de investering gedaan in Mesh wifi. Het wifi probleem is hiermee volledig van de baan. Ik ben onder de indruk van de dekking en snelheden van het systeem voor die prijs.
Bijkomend lost het voor mij persoonlijk ook het probleem met de xbox one s op. Ik gebruik de kabel die in de xbox zat in het Mesh basisstation en trek een kleinere kabel vd Mesh naar de Xbox. Zo is er niet langer een inlog probleem en werkt alles perfect.
Ik las dat anderen hiervoor een switch gebruikten/aanschaften. In gevallen waar de mesh via kabel met een console kan verbonden worden kan dit een goed alternatief zijn met betere wifi als extra.
bedankt voor de tips,
Grtn,
Niels
De Logs komen non-stop iedere 2 a 3 minuten. Ik ervaar zeer korte wifi onderbrekingen, zelfs dicht bij de modem. Dit is vooral merkbaar bij gaming
Bekabelde xbox kan vaak niet verbinden na opstart in combinatie met NAT, Teredo, DNS servernamen probleem.. Enkel netwerk heropstarten of kabel in en uit blijkt te helpen.
Technieker is vandaag langs gekomen maar alles lijkt in orde volgens speedtest, modem test,..
Ik zag de Log event pas nadien.
@Wallie als de technieker geen probleem vind kan het ook ergens anders een probleem zijn. Als je korte onderbrekingen ervaart op je wifi kan je ook altijd je wifi kanaal veranderen. Dat doe je door rechtstreeks in de modem in te loggen met het ip adres van je modem. eenmaal ingelogd kan je je wifi kanaal aanpassen. De meeste gebruikte en de beste zijn kanaal 1 of 6 of 11 dan alles opslaan onderaan de pagina en bekijk het een paar dagen of het werkt. Betreft de bekabeling kan je die eens vervangen het kan zijn dat je nog een ouder type kabel gebruikt.
Je hebt het over je NAT type heb je dan NAT achter NAT of wat is daar het probleem mee?
Kabels zijn nieuw. Kabel 1 werkt perfect bij tv decoder, kabel 2 zit op xbox. Beide al gewisseld zonder succes.
Wifi via 5GHz maar ook daar kort 1Sec Wifi verlies. 2.4Ghz is de enige in de buurt op kanaal 11..
Het probleem met de Xbox is dat hij initieel geen internetverbinding realiseert. Soms ontstaat er na enkele minuten vanzelf een goede internetverbinding maar dan krijg ik de melding NAT strikt of gemiddeld. Ik heb al via port forwarding het probleem proberen aanpakken zonder blijvend resultaat.
Op mobiele toestellen zie je soms het wifi logo 1à2 sec verdwijnen. Mijn GSM laat soms zelfs na van opnieuw te verbinden en verbruikt dan 4g..
Tegenvoorstel van de technieker was mesh aankopen maar ik ben niet geneigd om voor 99€ toestellen te kopen om met hetzelfde probleem van uitvallen te blijven zitten. Dan is er nog het xbox probleem..
Ik begin de hoop in Orange wat te verliezen..