annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Event Log modem

Topic gestart op: 30-06-20 13h12

Antwoorden: 9 antwoorden

Wallie
Gewaardeerd verkenner

Event Log modem

OPGELOST

Beste,

 

Ik heb al enkele weken internet problemen (wifi+kabel).

is dit normaal?

_Sl_No_|___________Time___________|______________________Description______________________
1 | Tue Jun 30 2020 12:38:49 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
2 | Tue Jun 30 2020 12:38:50 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
3 | Tue Jun 30 2020 12:40:09 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
4 | Tue Jun 30 2020 12:40:09 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
5 | Tue Jun 30 2020 12:40:19 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
6 | Tue Jun 30 2020 12:40:19 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
7 | Tue Jun 30 2020 12:40:49 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
8 | Tue Jun 30 2020 12:40:49 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
9 | Tue Jun 30 2020 12:42:00 | CM State is UpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
10 | Tue Jun 30 2020 12:42:00 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 51; frequency 23200000
11 | Tue Jun 30 2020 12:43:59 | CM State is UpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
12 | Tue Jun 30 2020 12:44:00 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
13 | Tue Jun 30 2020 12:44:20 | CM State is UpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
14 | Tue Jun 30 2020 12:44:20 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
15 | Tue Jun 30 2020 12:45:30 | CM State is UpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
16 | Tue Jun 30 2020 12:45:30 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 41; frequency 30500000
17 | Tue Jun 30 2020 12:46:35 | CM State is UpstreamPartialService; ID 21; frequency 45700000
18 | Tue Jun 30 2020 12:46:35 | CM State is NotUpstreamPartialService; ID 21; frequency 45700000
19 | Tue Jun 30 2020 12:46:50 | CM State is

Labels (1)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@Wallie  en je wifi is die vrij te bereiken ? Want als je modem ergens achter een kast staat dan is je wifi niet vrij dan ga je ook om problemen vragen. Dat is het zelfde als je de modem beneden in een kelder hangt en zegt mijn wifi valt uit boven , ja dat is normaal. Nu zelf heb ik een Mesh Wifi systeem en heb daar geen spijt van en was heel veel duurder dan € 99. Maar ik heb geen spijt van die investering heb overal goed wifi geen enkele uitval ( tenzij er een update is dat het even herstart ). Maar goed niet iedereen wil dat investeren dat begrijp ik ook. 

Maar er is een technieker geweest heeft alles nagezien en die zegt het is in orde. Het enige wat je nog zou kunnen doen is aangeven dat je probleem niet is opgelost en vragen achter een andere modem een nieuwe. 

Maar heeft de technieker ook je buitennetwerk nagezien ? Want het kan ook op je buitennetwerk zijn , de tap of de paddestoel. Is daar heen gekeken ? Dus gewoon een lijnmeting want daar kan ook een probleem zijn. Dan lijkt het of jij een wifi probleem hebt maar als je modem elke keer een soort herstart doet heb je natuurlijk ook geen internet.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Wallie
Gewaardeerd verkenner

Beste,

Ondertussen de investering gedaan in Mesh wifi. Het wifi probleem is hiermee volledig van de baan. Ik ben onder de indruk van de dekking en snelheden van het systeem voor die prijs.

Bijkomend lost het voor mij persoonlijk ook het probleem met de xbox one s op. Ik gebruik de kabel die in de xbox zat in het Mesh basisstation en trek een kleinere kabel vd Mesh naar de Xbox. Zo is er niet langer een inlog probleem en werkt alles perfect.

Ik las dat anderen hiervoor een switch gebruikten/aanschaften. In gevallen waar de mesh via kabel met een console kan verbonden worden kan dit een goed alternatief zijn met betere wifi als extra.

bedankt voor de tips,

Grtn,

Niels

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@Wallie  en je wifi is die vrij te bereiken ? Want als je modem ergens achter een kast staat dan is je wifi niet vrij dan ga je ook om problemen vragen. Dat is het zelfde als je de modem beneden in een kelder hangt en zegt mijn wifi valt uit boven , ja dat is normaal. Nu zelf heb ik een Mesh Wifi systeem en heb daar geen spijt van en was heel veel duurder dan € 99. Maar ik heb geen spijt van die investering heb overal goed wifi geen enkele uitval ( tenzij er een update is dat het even herstart ). Maar goed niet iedereen wil dat investeren dat begrijp ik ook. 

Maar er is een technieker geweest heeft alles nagezien en die zegt het is in orde. Het enige wat je nog zou kunnen doen is aangeven dat je probleem niet is opgelost en vragen achter een andere modem een nieuwe. 

Maar heeft de technieker ook je buitennetwerk nagezien ? Want het kan ook op je buitennetwerk zijn , de tap of de paddestoel. Is daar heen gekeken ? Dus gewoon een lijnmeting want daar kan ook een probleem zijn. Dan lijkt het of jij een wifi probleem hebt maar als je modem elke keer een soort herstart doet heb je natuurlijk ook geen internet.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Wallie
Gewaardeerd verkenner

De modem staat inderdaad niet op de beste plaats: garage kort bij elektrische leidingen maar ik heb voorlopig geen andere oplossing. Een acces point kan dit inderdaad verhelpen maar ik wil eerst een stabiele (kabel) verbinding. Mogelijks is er een probleem met IPv4 tussen xbox en orange modem..

De buitenkabel heeft hij niet bekeken. Ik heb nochtans vermeld dat die er lang ongebruikt heeft gelegen bij de vorige eigenaars. 

Ik heb de modem nog maar eens gereset. Ik volg het op de komende dagen...

Wallie
Gewaardeerd verkenner

Laatste update,

Wifi probleem wat kunnen oplossen door kanalen te optimaliseren.

Xbox geen verbetering; via kabel 50/50 geen verbinding bij opstarten. Ondertussen de kabels nog eens gewisseld zonder resultaat. Op het moment dat er via kabel geen verbinding is trek ik de kabel uit en maakt hij onmiddelijk een goede verbinding via wifi..

Ik weet niet hoe dit komt maar ik wil gamen via kabel voor de (normaal) stabiele, snellere verbinding. 
Ik bel deze week naar de klantendienst om een nieuwe modem te vragen..

0 pluimen
Wallie
Gewaardeerd verkenner

Beste,

Ondertussen de investering gedaan in Mesh wifi. Het wifi probleem is hiermee volledig van de baan. Ik ben onder de indruk van de dekking en snelheden van het systeem voor die prijs.

Bijkomend lost het voor mij persoonlijk ook het probleem met de xbox one s op. Ik gebruik de kabel die in de xbox zat in het Mesh basisstation en trek een kleinere kabel vd Mesh naar de Xbox. Zo is er niet langer een inlog probleem en werkt alles perfect.

Ik las dat anderen hiervoor een switch gebruikten/aanschaften. In gevallen waar de mesh via kabel met een console kan verbonden worden kan dit een goed alternatief zijn met betere wifi als extra.

bedankt voor de tips,

Grtn,

Niels

patrick2
Wijze
Wijze

@Wallie  fijn dat je probleem is opgelost en ook dat je de oplossing hebt willen delen met ons. Op die manier weten we wat voor jou een oplossing is. Vergeet daarom ook niet de post die jou het meest geholpen heeft aan te duiden als oplossing. Op die manier kunnen we andere Tribers weer verder helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen