annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

FTP packet loss en Steam bottleneck

Topic gestart op: 17-02-25 14h16

Antwoorden: 1 antwoord

phlar
Rekruut scout

FTP packet loss en Steam bottleneck

Goeiemiddag samen

Informaticus van opleiding hier.

Al enige tijd klant bij Orange met een gigabit-verbinding op coax. Op zich tevreden, maar:

Wat me sinds het begin al opvalt: bij het verzetten van grote bestanden via FTP is er erg veel packet loss. Transfer blijft dikwijls op het einde ook minutenlang "hangen" vorens hij aan het volgende bestand begint.

Ook: als ik via Steam software downloadt, "eet" Steam de hele lijn op: discord audioconnectie valt uit en surfen is niet meer mogelijk tot de download voltooid is. Dit raakt enkel opgelost door de downloadsnelheid in Steam te beperken tot 200 Mbps. En dat is jammer voor een gigabitlijn. Met andere launchers en toepassingen die ook wel wat giga's verzetten doet dit probleem zich niet voor.

Bij mijn vorige provider had ik deze problemen niet.

Telefoontjes naar de klantendienst halen weinig uit: de medewerkers daar -alle begrip- begrijpen amper waarover het gaat, maar -minder begrip- willen ook niet doorschakelen naar meer technisch onderlegde medewerkers. 

Iemand hier die dit meemaakt? Heeft dit te maken met een filter die buiten aan de coax zit waar ik hier al over gelezen heb?

Alvast bedankt voor bedenkingen en tips.

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat Steam heel goede servers heeft.  En dat Orange alles direct doorlaat

Nu, er valt iets voor te zeggen - om ook te downloaden aan 1 Gbps

zou de Steam  download snelheid wat naar beneden halen als het storend is

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen