- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Fix DNS
De achielesspees van Orange blijken toch de DNS servers te zijn. Een simpele fix hieronder:
Login op uw router van Orange. Ga naar Setting > Lan >Vul bij Primary (of second ) de volgende DNS in: 8.8.8.8
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Klopt. Ik zou wel 1 DNS van orange blijven houden of zou dit niet nodig zijn?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
@Rob_Gielen schreef:Klopt. Ik zou wel 1 DNS van orange blijven houden of zou dit niet nodig zijn?
Waarom zou dat nodig zijn? Je hebt een DNS nodig, maar dewelke? Dat is volledig vrij. Natuurlijk zal elke provider die naam waardig zelf DNS servers (oeps dubbel, de S staat al voor server) opzetten als dienstverlening aan zijn klanten, maar dat is dus vanuit technisch oogpunt totaal niet relevant.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Misschien dat er ergens een interne dns record gebruikt is... not sure. Belangrijkste is dat er een oplossing mogelijk is. Thanks all for commenting.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
@Rob_Gielen ik denk het niet, decoder, femtocell, vowifi en vermoedelijk ook de Cisco ATA als je een vaste lijn hebt gaat via VPN.
Voordat internet hier aangesloten was wegens problemen met de kabel kon ik de decoder en femtocell al gebruiken via Proximus.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
De secondary wordt gebruikt als de primary niet bereikbaar is, dus gaat de voorkeur in dat geval naar 1.1.1.1 (Cloudflare) met als backup 9.9.9.9 (Quad9).
