annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox Ongeldige SIM-kaart

Topic gestart op: 04-03-22 13h59

Antwoorden: 3 antwoorden

michaelp
Aspirant verkenner

Flybox Ongeldige SIM-kaart

OPGELOST

Vorige week online een FlyBox besteld, kwam enkele dagen later vlot aan. Zat helaas geen SIM-kaart bij.
Die moest ik dus in de winkel gaan halen.
Envelop met SIM-kaart meegekregen, de instructies gekregen om die door de klantendienst te laten activeren. Thuis steek ik de kaart in mijn FlyBox en bel ik de klantendienst voor activatie. Ik kreeg de bevestiging dat alles in orde was en dat het internet binnen de 2u zou werken.
Enkele uren later werkt het internet nog niet en krijg ik de melding 'Ongeldige SIM' in mijn FlyBox Home Dashboard. Klantendienst enkele keren gebeld maar ze wisten niet echt een oplossing behalve dat er iets mis was met het kaartje. 
Dag later opnieuw naar de winkel gegaan voor een nieuwe SIM-kaart. Ze activeren hem in de winkel en verzekeren dat alles nu zou moeten werken. Maar thuis krijg ik nog altijd de melding 'Ongeldige SIM-kaart'. Bel de klantendienst maar weer, krijg opnieuw te horen dat het een 'vreemd probleem' is. Maar de SIM-kaart nummers tussen mijn abonnement en de kaart zelf blijken nu niet overeen te komen. Klantendienst activeert mijn nieuwe SIM-kaart en zegt dat het in orde komt.
Enkele uren later nog altijd dezelfde melding. Ik bel terug, ze gingen het proberen te re-activeren. Vertellen mij om om 21u terug te bellen. Ik bel terug, wordt doorverbonden, half uur gewacht, lijn valt uit. Ik bel opnieuw, kan enkel nog verbonden worden met technische dienst. De klantendienst stopt blijkbaar om 20u.
Vandaag probeer ik opnieuw de klantendienst te bereiken. Al 5x gebeld maar lijn valt uit wanneer ik het keuzemenu voorbij ben. 
Al zwaar spijt van mijn keuze voor Orange en de FlyBox. Ondertussen ben ik al heel de week mijn mobiele data aan het opsouperen om toch internet te hebben. 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
michaelp
Aspirant verkenner

Technische dienst heeft het eindelijk aan de praat gekregen. 

Misschien duidelijk maken hoe het proces met de SIM-kaart in zijn werk gaat, want dat wordt nergens uitgelegd. De installatiegids van de Flybox zegt: 'steek de SIM-kaart in de Flybox' maar hoe moet je als klant weten dat die 2 dagen later pas aankomt? En waarom sturen ze me dan naar de shop voor een SIM-kaart? Staat ook nergens iets van op de website.

Enfin, blij dat het eindelijk in orde is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
michaelp
Aspirant verkenner

Technische dienst heeft het eindelijk aan de praat gekregen. 

Misschien duidelijk maken hoe het proces met de SIM-kaart in zijn werk gaat, want dat wordt nergens uitgelegd. De installatiegids van de Flybox zegt: 'steek de SIM-kaart in de Flybox' maar hoe moet je als klant weten dat die 2 dagen later pas aankomt? En waarom sturen ze me dan naar de shop voor een SIM-kaart? Staat ook nergens iets van op de website.

Enfin, blij dat het eindelijk in orde is.

patrick2
Wijze
Wijze

@michaelp 

Technisch gezien wil je dat als klant niet weten , heb zelf voor Telenet gewerkt dus weet hoe het werkt en ga het niet uitleggen 🙂 Als klant zou je eigenlijk wel moeten weten , nadat je provider dat zegt of ergens schrijft , dat idd je simkaart 2 dagen later komt. Die info is idd niet duidelijk beschreven.

Al met al is het toch in orde gekomen des te beter. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@michaelp 

Normaal gezien zou je de 'bijbehorende' simkaart thuis geleverd moeten krijgen. Uit veiligheid duurt dit 1 of 2 dagen langer maar uiteindelijk krijg je die wel opgestuurd. Dat is de eigenlijke kaart die je zou moeten hebben. 

Hoe je het nu moet oplossen is mij ook een raadsel ik denk dat je een dossier moet laten aanmaken voor de technische dienst om alles werkend te krijgen. Om elke keer te bellen ga je er niet geraken. Je kan nog proberen via Messenger als je FB hebt daar wordt je ook meestal sneller geholpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen