annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Foutmelding bij instellen van vast IP-adres

Topic gestart op: 25-08-20 16h52

Antwoorden: 23 antwoorden

Dinosaur
Ervaren verkenner

Foutmelding bij instellen van vast IP-adres

OPGELOST

Ik heb in het verleden reeds meerdere (een 10-tal) toestellen een vast IP adres kunnen toekennen en deze zie ik ook nog altijd in mijn lijst met vaste IP-adressen

Als ik nu nog een toestel wil toevoegen krijg ik de foutmelding "Hulp: Sommige verplichte velden werden niet ingevuld." terwijl ik toch alles heb ingevuld... 

Type modem: Siligence TCG300

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Dinosaur 

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar iemand heeft een soortgelijk probleem kunnen oplossen door zijn lijstje met vaste IP's compleet te wissen en opnieuw in te geven waarna ook het invoeren van de nieuwe apparaten ineens ook wel lukte.

Ook daar werd het MAC adres correct ingevoerd en vertikte de router om het te aanvaarden in eerste instantie.

Het proberen waard?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

23 ANTWOORDEN 23
Pilaarbijter
Gewaardeerd verkenner

Ik ga hier eventjes op inpikken.

Ik krijg net dezelfde foutmelding als ik een correct mac-adres wil toevoegen,in mijn geval een loxone miniserver. 

Het toestel staat wel op de lijst van aangesloten apparaten onderaan maar ik kan niet op het plus-symbool duwen omdat de mini-server een vast IP-adres heeft device-side.

Een idee iemand?

0 pluimen
Dinosaur
Ervaren verkenner

Oef, ik ben dan toch niet de enige. 

Echt vervelend... Voordat ik de overstap van Telenet naar Orange maakte heb ik nagegaan of het instellen van vaste IP adressen mogelijk was met de modem van Orange omdat ik dit persé nodig heb voor mijn domotica... Oorspronkelijk ging dat ook, maar ze hebben het blijkbaar stuk gemaakt met de één of andere update... 

0 pluimen
Pilaarbijter
Gewaardeerd verkenner

Weet je dat zeker van die update? Of heb je dat vernomen van de klantendienst?

0 pluimen
Dinosaur
Ervaren verkenner

Niet zeker. Vroeger ging het, nu niet meer... dus ik neem aan dat het met een update te maken heeft...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Dinosaur 

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar iemand heeft een soortgelijk probleem kunnen oplossen door zijn lijstje met vaste IP's compleet te wissen en opnieuw in te geven waarna ook het invoeren van de nieuwe apparaten ineens ook wel lukte.

Ook daar werd het MAC adres correct ingevoerd en vertikte de router om het te aanvaarden in eerste instantie.

Het proberen waard?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen