annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Foutmelding bij instellen van vast IP-adres

Topic gestart op: 25-08-20 16h52

Antwoorden: 23 antwoorden

Dinosaur
Ervaren verkenner

Foutmelding bij instellen van vast IP-adres

OPGELOST

Ik heb in het verleden reeds meerdere (een 10-tal) toestellen een vast IP adres kunnen toekennen en deze zie ik ook nog altijd in mijn lijst met vaste IP-adressen

Als ik nu nog een toestel wil toevoegen krijg ik de foutmelding "Hulp: Sommige verplichte velden werden niet ingevuld." terwijl ik toch alles heb ingevuld... 

Type modem: Siligence TCG300

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Dinosaur 

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar iemand heeft een soortgelijk probleem kunnen oplossen door zijn lijstje met vaste IP's compleet te wissen en opnieuw in te geven waarna ook het invoeren van de nieuwe apparaten ineens ook wel lukte.

Ook daar werd het MAC adres correct ingevoerd en vertikte de router om het te aanvaarden in eerste instantie.

Het proberen waard?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

23 ANTWOORDEN 23
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Pilaarbijter 

Bedankt om de lef te hebben om het te testen. En nog meer bedankt om het resultaat hier te delen zodat andere Tribers ook kunnen gebruik maken van deze oplossing. 👍

@Dinosaur 

Go for it, uw beurt nu 😋

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Dinosaur
Ervaren verkenner

Het is gelukt 🙂 

Ik denk dat er ergens één van de toestellen in de lijst met vaste IP's voor het probleem zorgt. Want ik was nog maar net beginnen aan verwijderen en plots was mijn hele lijst leeg en kon ik ze zonder probleem terug toevoegen.

Merci voor de hulp allemaal!

Cdt24801
Wijze
Wijze

Graag gedaan 😋

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Totem 

Dit is mss wel nuttig om te escaleren naar hogerop? Er is dus blijkbaar toch een probleempje met de firmware van de Orange router...

Er bestaat dus wel een functionele work-around, maar proper is het niet hé ... 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen