annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Frequencie band

Topic gestart op: 07-09-20 11h44

Antwoorden: 6 antwoorden

Rafcke54
Gewaardeerd verkenner

Frequencie band

Wij hebben een weegschaal die verbonden is met wifi, nu zijn wij sinds kort van Telenet naar Orange overgeschakeld, sindsdien kan de weegschaal geen connectie meer maken met internet. Nu vermoed ik dat dit komt omdat de weegschaal enkel op de 2,4 GHz band werkt en niet op de 5Ghz band. Nu kan ik het ip adres wel zien op mijn netwerk van Orange maar kan niet zien op welke band hij staat en kan dit dus niet aanpassen. Iemand ervaring hiermee ? 🤔

Dank U.

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@Rafcke54  en als je de wifi kanalen opsplitst dus de 2.4 GHZ en de 5 GHZ  en je geeft die ieder een aparte netwerknaam ? Lukt het dan wel voor je weegschaal ?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Kijk eens of je modem instellingen geen beperking er in staan hebben op Mac ID. Ieder apparaat heeft een eigen id. Enkel de apparaten in je lijst zal je modem toelaten.

Kijk uiteraard ook na hoe en of een paswoord moet ingegeven worden. Aan dat paswoord ligt het ook wel eens.

Iedere modem werkt normaal gezien ook op 2,4 GHz. Kijk in de modem instellingen na of beide frequentiebanden aan staan en werken.

Als er een instelling is 'smart wifi', zet die dan uit.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen