annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LAN apparaat via DHCP altijd hetzelfde IP adres toekennen werkt niet

Topic gestart op: 20-09-20 23h08

Antwoorden: 20 antwoorden

mbbs1024
Veteraan verkenner

LAN apparaat via DHCP altijd hetzelfde IP adres toekennen werkt niet

OPGELOST

Ik probeer via de Orange modem/router een apparaat (deurbel) een vast IP adres te geven.

Via het "your local network/Fixed IP address" menu, klik ik op het + teken naast de lijn met mac en IP@ van dit apparaat, zodat het in de lijst van fixed local IP addresses terchtkomt, en vervolgens klik ik op apply.

Op dat moment krijg ik volgende foutmelding:
Static IP address assignment
Help: Some mandatory fields have not been filled out.

Alle velden ivm dit apparaat zijn ingevuld, dus ik snap niet hoe ik van deze foutmelding af raak.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
mbbs1024
Veteraan verkenner

Factory reset gelukt, en het is mogelijk om terug fixed IP adressen toe te kennen.

Omdat ik toch alles terug moest instellen, heb ik ineens mijn subnet gewijzigd naar 192.168.0 ipv 192.168.1
dan moet ik zoveel niet meer instellen als ik nog eens een reset moet doen, en kunnen mijn toestellen met een op het toestel ingesteld vast IP adres direct connecteren.

Vroeger was bij Telenet .1 de default waarde, en in het lab op het werk stond ook alles op .1

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
Gregory
Wijze
Wijze

Kun je je deurbel in haar config zelf een vaste ip toekennen ? Ik kan dat voor mijn NAS vb.

Dan moet je daarna de DHCP range in de modem veranderen.

vb DHCP range ; 192.168.0.101 tot 192.168.0.255

dan heb je alle adressen t/m de 100 voor vaste ip adressen

Ik doe dat zo

 

0 pluimen
mbbs1024
Veteraan verkenner

Als je naar de Orange helpdesk belt, gaat dat van je belkrediet af ?

ik heb kolibrie, en dus maar 90 minuten beltijd, als ze je een tijdje in de keuzemenu's en de wachtmuziek laten hangen, ben ik daar al direct een groot deel van kwijt.

0 pluimen
mbbs1024
Veteraan verkenner

 heb ondertussen gezien dat het nr 5000 een gratis nr is.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen