Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-09-20 11h44
Antwoorden: 6 antwoorden
Wij hebben een weegschaal die verbonden is met wifi, nu zijn wij sinds kort van Telenet naar Orange overgeschakeld, sindsdien kan de weegschaal geen connectie meer maken met internet. Nu vermoed ik dat dit komt omdat de weegschaal enkel op de 2,4 GHz band werkt en niet op de 5Ghz band. Nu kan ik het ip adres wel zien op mijn netwerk van Orange maar kan niet zien op welke band hij staat en kan dit dus niet aanpassen. Iemand ervaring hiermee ? 🤔
Dank U.
@Rafcke54 en als je de wifi kanalen opsplitst dus de 2.4 GHZ en de 5 GHZ en je geeft die ieder een aparte netwerknaam ? Lukt het dan wel voor je weegschaal ?
Kijk eens of je modem instellingen geen beperking er in staan hebben op Mac ID. Ieder apparaat heeft een eigen id. Enkel de apparaten in je lijst zal je modem toelaten.
Kijk uiteraard ook na hoe en of een paswoord moet ingegeven worden. Aan dat paswoord ligt het ook wel eens.
Iedere modem werkt normaal gezien ook op 2,4 GHz. Kijk in de modem instellingen na of beide frequentiebanden aan staan en werken.
Als er een instelling is 'smart wifi', zet die dan uit.