annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen internet bij ASUS XT9

Topic gestart op: 11-12-23 15h34

Antwoorden: 15 antwoorden

yipg04
Aspirant verkenner

Geen internet bij ASUS XT9

Goeiemiddag allemaal

Ik zit al jaren bij Orange, ik heb vandaag een ASUS XT9 gekocht omdat op zolder van mijn huis nooit wifi heeft. Ik heb de modem in bridge mode gezet zodat er maar 1 router zou zijn en dan de kabel verbonden met poort 4. Dan de nieuwe router op gestart en ik dacht die werkte want hij is verbonden met de modem en stuurt signalen uit maar de signalen hebben geen internet. Zou iemand misschien weten wat het probleem zou zijn? Of misschien een oplossing?

mvg

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Gregory
Wijze
Wijze

Als je modem niet in bridge staat, heb je internet via wifi ?  Zo ja, dan is er een WAN-IP adres en is de WAN DHCP niet geblokkeerd

Kan zijn dat de WAN DHCP geblokkeerd is - denk het niet - maar je moet wat wachten tussen heropstarten

Verder, kun je niet eens met een ander ethernet kabel proberen ?  Probeer alle poorten even.  Van LAN1 t,/m LAN4

Zou me verwonderen dat er geen LAN is.  Zelfs als er geen WAN-IP is gaan de LAN poorten toch, alleen kun je niet naar buiten (internet)

0 pluimen
yipg04
Aspirant verkenner

Ik heb ze alle 4 getest, 1 en 4 verbinden en zeggen dan geen internet. 2 en 3 verbinden helemaal niet

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan heb je LAN poorten genoeg

0 pluimen
yipg04
Aspirant verkenner

Ja maar ze geven geen internet, de modem heeft een internet signaal nodig.

0 pluimen
yipg04
Aspirant verkenner

Ik ga ze nu direct alle 4 nog eens testen 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen