annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen signaal meer na stroomonderbreking

Topic gestart op: 25-12-21 19h58

Antwoorden: 4 antwoorden

poeli
Aspirant verkenner

Geen signaal meer na stroomonderbreking

Hallo,

Nieuw op het forum hier. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor ik een technieker laat komen. 

Ik heb buitenverlichting geinstalleerd die op dezelfde zekering zaten als onze modem en decoder. Dus logischer wijs heb ik de zekering afgezet en heb deze na de werken weer aan gezet.

Nu: sedert dien: geen internet meer. Ik heb alles geprobeerd: reset van de modem, de zekering nog eens uit en aan gezet, de stopcontacten gecheckt.

Er is een grijs bakje dat bij ons toekomt in de berging, vandaar vertrekt een kabel naar onze living (lange kabel), naar de modem. In de living is er een wit bakje met een coax kabel naar de tv (zie foto's om te verduidelijken).

Ik heb niets verstoken in het grijze bakje maar ik vind het wel vreemd dat er vandaar uit geen enkele coax kabel toekomt of vertrekt (maar bon, het probleem stelde zich na afzetten zekering, niet dat ik iets van draden verandert heb.)

 

Dank voor alle hulp!

Wat kan ik nog doen/checken voor zelf het probleem te proberen oplossen? Is er nog iets dat ik kan doen zonder technieker? Ik heb wel een wifi netwerk maar geen internet... Aangezien het grijze bakje ook een groen lampje vertoont vrees ik dat de lange kabel tussen de berging en living stuk is?

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
Proximulantis
Leidende verkenner

Het lijkt er op dat de splitter op Foto 1 niet gebruikt word.
Ik zie daar enkel een voeding op aangesloten.

Vermoedelijk gaat deze kabel rechtstreeks naar uw aansluiting in de living om van daaruit naar de modem te gaan en naar de eventuele decoder.

Zeker dat het 2de toestel op dezelfde zekering zit?

0 pluimen
poeli
Aspirant verkenner

Ja de situatie is al van in het begin zo... niets verandert daar aan. Wel veel gedoe maar op het werkte wel. Lijkt me heel toevallig dat het gebeurt net als ik de zekering af en aan zet. 

Lampjes op andere zekering gaat niet zomaar...

0 pluimen
Koen4
Ervaren verkenner

Mischien eens proberen om de buitenverlichting op een andere zekering te zetten mischien  is dit het probleem . Als dit niet het probleem is kan je altijd eens bellen naar het nummer 5000

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Eens beginnen met een simpele vraag: de situatie op de foto's, is die altijd zo geweest en heeft uw installatie zo gewerkt? Ik heb het dan over de bekabeling, niet zozeer over de lichtjes.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen