annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan ik mijn snelheid boosten?

Topic gestart op: 07-07-20 20h19

Antwoorden: 2 antwoorden

happycoder
Gewaardeerd verkenner

Hoe kan ik mijn snelheid boosten?

Gisteren de TP-Link TL-WPA8635P KIT powerline adapters aangekomen. Op Coolblue om 23:00 besteld, en dan om 13:00 aangekomen. Erg netjes.

Enkele Speedtests uitgevoerd. Het maakt niet uit op welke stopcontact ik de powerline adapter erin steek, ik haal niet sneller dan 270/38. Beetje teleurgesteld. 't is ongeveer dezelfde snelheid dat ik haal met mijn oude TP-Link TL-PA8010P kit.

Kan iemand mij een betere powerline setje aanraden? Of eventuele een mesh oplossing? Die is wel een pak duurder. Vooral de Wifi 6 varianten. Maar ik heb need for speed 😈

 

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Cdt24801
Wijze
Wijze

@happycoder 

Indien je "need for speed" echt dermate groot is zal je een andere oplossing moeten implementeren dan powerlines.

Ideaal ware een UTP kabel  van aan de router tot aan het toestel waarmee je werkt. Er is geenbetere oplossing dan dat.

Is je WiFi onvoldoende, dat is de volgende oplossing, dan een AP dat met UTP verbonden is met de router in de buurt van uw toestel plaatsen.

Derde oplossing is een WiFi mesh systeem.

WiFi via AP over powerlines heb je al getest en voldoen blijkbaar niet? Dan blijft één van de drie hierboven over..

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
happycoder
Gewaardeerd verkenner

UTP en AP zijn geen opties, want ik wil geen gaten boren. Kabels mooi weg werken is geen makkelijke klus. 

Dan blijft er enkel mesh over. Maar ik vind het een beetje overkill voor een appartementje van 85 m². En zeker voor 1 user. 

Ik zal voorlopig genoegen moeten nemen met 270 Mbit. Als de prijzen van de mesh routers zakken tot rond 200 euro, dan wil ik wel eens proberen.

Mocht ik in de toekomst de kans krijg om zelf een huis te bouwen, zal ik zeker overal zoiets laten plaatsen: 

depositphotos_88881134-stock-photo-electrical-and-ethernet-socket-on.jpg

Gedaan met slechte wifi of powerline verbindingen.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen