annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe restrictie internet per toestel instellen?

Topic gestart op: 24-02-19 22h17

Antwoorden: 2 antwoorden

Testedoene
Rekruut scout

Hoe restrictie internet per toestel instellen?

OPGELOST

Hallo,

ik zou graag via internet restricties instellen per verbonden toestel.

Bv:

iphone mag op internet tussen 8 en 20u

ipad1 vanaf 10 tot 12u

ipad2 vanaf 07 tot 10u

enzoverder

Ook de digitale TV zou ik willen aan banden leggen (bv geen tv voor 7u ‘s morgens)

ik zou ook via internet de verbinding willen kunnen verbreken per toestel (bij niet gehoorzame kids gewoon hun eigen verbinding verbreken).

Kan ik dit standaard ergens instellen of ben ik geboodzaakt om een router aan te schaffen?

 

alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Testedoene

Hetgeen jij wil doen is inderdaad realiseerbaar met een eigen router, althans, voor het internet gedeelte. Voor TV ligt dat al iets moeilijker ...

Wat betreft het internet kan je per toestel of per website, naar keuze, een tijdschema instellen. Je kan ook steeds, in geval van noodzaak, manueel naar het beheer van de router gaan (via uw smartfoon of PC) en daar een bepaald toestel compleet de toegang ontzeggen. En op dezelfde manier nadien weer toegang verlenen. Het standaard ingestelde schema blijft daarbij ongewijzigd van toepassing. Die toegangscontrole werkt zowel op bedraad als op WiFi.

Je moet dan wel de WiFi van de Orange modem/router afzetten en met uw eigen netwerk werken.

En nog iets: de jeugd van tegenwoordig is op det gebied niet dom. Voor vele zaken zijn achterpoortjes en omzeilingen mogelijk, en geloof me, die kids gaan dat wel uitvogelen ....

Voor TV: ik weet zo niet van buiten of er TV's bestaan met parental control ... maar ik betwijfel het ... Een mogelijkheid zou zijn om een tijdschakelklok te gebruiken in de stroomkabel, maar als de kids die weten staan kunnen ze dat alweer omzeilen.

Ik zou zeggen: goede afspraken maken en te respecteren huisregels opstellen.

Veel succes Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@Testedoene ik denk zelf dat die niet echt tot alle mogelijkheden behoort in de modem. Natuurlijk is het perfect mogelijk om een mac filtering aan te zetten welke toestellen wel en niet online kunnen maar dacht niet dat er echt een schema in zat om deze ook weer van internet af te halen. Beste lijkt mij om een router aan te kopen waarin u deze zaken allemaal kan regelen. Kwa tv is niet in te stellen om deze aan te zetten vanaf een bepaald uur en denk zelf , zo technisch als mijn kennis maar gaat , ook niet te regelen is via een router. De decoder zelf werkt natuurlijk ook perfect zonder internet dus aan en af zetten gaat altijd . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Testedoene

Hetgeen jij wil doen is inderdaad realiseerbaar met een eigen router, althans, voor het internet gedeelte. Voor TV ligt dat al iets moeilijker ...

Wat betreft het internet kan je per toestel of per website, naar keuze, een tijdschema instellen. Je kan ook steeds, in geval van noodzaak, manueel naar het beheer van de router gaan (via uw smartfoon of PC) en daar een bepaald toestel compleet de toegang ontzeggen. En op dezelfde manier nadien weer toegang verlenen. Het standaard ingestelde schema blijft daarbij ongewijzigd van toepassing. Die toegangscontrole werkt zowel op bedraad als op WiFi.

Je moet dan wel de WiFi van de Orange modem/router afzetten en met uw eigen netwerk werken.

En nog iets: de jeugd van tegenwoordig is op det gebied niet dom. Voor vele zaken zijn achterpoortjes en omzeilingen mogelijk, en geloof me, die kids gaan dat wel uitvogelen ....

Voor TV: ik weet zo niet van buiten of er TV's bestaan met parental control ... maar ik betwijfel het ... Een mogelijkheid zou zijn om een tijdschakelklok te gebruiken in de stroomkabel, maar als de kids die weten staan kunnen ze dat alweer omzeilen.

Ik zou zeggen: goede afspraken maken en te respecteren huisregels opstellen.

Veel succes Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen