Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Hallo allemaal,
Heb een abonnement van love. Op de modem hangen 10 toestellen, zowel draadloos als fixed.
Nu treedt regelmatig het probleem op dat 1 of meerdere toestellen geen verbinding kan maken met de modem. Vb als de tv, chromecast en pc opstaan, kan de Ipad of gsm geen verbinding vinden met het draadloos netwerk. Kan het zijn dat de modem al deze toestellen niet tegelijkertijd aankan?
Mvg,
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Totem deze uitleg is zéér goed, hiervoor geef ik een welverdiende pluim 👍
Zou het misschien mogelijk zijn om de router slim te maken, stel de router weet na een bepaalde tijd welke toestellen (MAC adres) op beide frequenties verbinden. Als er dan zo'n toestel op 2.4 GHz blijft met perfect signaal (en dus zeker binnen 5GHz bereik) dan kick je het en maakt het toestel vanzelf verbinding op 5GHz (ingesteld met dezelfde SSID en een hoger vermogen dan 2.4)
The Good Flow zoals ze bij Telenet zeggen (waarmee ze band steering bedoelen).
Ugh @Jerre,
Ik geef je interessante suggestie door aan de betrokken Orange-stamleden. Toekomstmuziek ...
Waar de wind beneden de kloof waait, zal de vallei van bloemen eeuwig bloeien
✋ Totems Saluut ✋
Ondertussen ook mijn Wifi net werk kunnen splitten .
Beide iPads werken op 5ghrz.
Iphones op 2Ghrz.
Dank voor deze degelijke uitleg in de vermelde link.
Het is zoals het spreekwoord zegt.
"een klein kind kan de was doen"
Nu hoop ik dat het probleem met mijn draadloze muis opgelost is, deze haperde namelijk af en toe en zit op de 2 hrz band. Ben benieuwd.
Fijne zondag iedereen.
Beste.
hoe weet je dan welke modem je hebt? Met 2 of 4 punten.
zou er een mogelijkheid zijn om de modems te wisselen.
bv ik heb eentje met 2 punten naar een met 4 punten?
alvast bedankt
Ugh @Hypron,
Siligence modem = modem 2 (4punten): https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet/hoe-internetproblemen-oplossen?...
Compal modem = modem 1 (2punten): https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet/hoe-internetproblemen-oplossen?...
De mogelijkheid om je modem te wisselen kan je best eens bespreken met de technische dienst op het 5000-nummer.
Proef de zon-zoete bessen van de aarde
Totems Groet