Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-12-20 20h51
Antwoorden: 16 antwoorden
Hey iedereen
Ik ondervind een vervelend probleem... Deze avond was er een algemene stroompanne die maar eventjes geduurd heeft... Nu is het zo dat de hoofdmodule van de in totaal 4 Mesh modules om de 8 minuten ongeveer reboot en waarbij de twee lampjes gelijktijdig ‘pinken’.. Hij verliest dus telkens de verbinding met de andere modules ook waardoor er dan geen WiFi is... Iemand ervaring met dit probleem?
Reeds gedaan:
- Zelf eens een paar minuten van de stroom gehaald... terug opgestart... alle modules verbinden perfect met elkaar, maar na een paar minuten valt de hoofd module terug uit... (lees: herstart)
Alvast bedankt!
@FlashWeave deze ochtend opgestaan en het was weer van dat... toevallig net wanneer ik jouw post las. Deze avond dus nog eens resetten, ga inderdaad nu ook niet meer een eigen SSID en paswoord ingeven. Sinds wanneer is dit bij jouw begonnen? Bij mij ergens in de loop van vorige week... 3 of 4 december denk ik. Heb de Mesh sinds maart en tot vorige week werkte het wel perfect.
@TomB is Orange nog steeds met dit probleem bezig?
@Wikkebe bij ons was het de eerste keer "prijs" op 05/11. De mesh werd oorspronkelijk geïnstalleerd op 17/09. Op 05/11 was alles zo hard ontregeld, dat enkel een reset naar fabrieksinstellingen een oplossing kon bieden. Sinds die dag gebruik ik geen custom SSID of wachtwoord meer.
Aanvankelijk stond module 1 in de kelder (betonnen vloer erboven), waar de Orange kabel binnenkomt, en stonden de 2 andere modules op de 2 verdiepingen erboven.
Vorig weekend (05/12) heb ik netwerkkabel getrokken van de kelder naar het gelijkvloers, en heb ik de hoofd module op het gelijkvloers geplaatst, en de 2 andere modules 1 verdieping hoger.
Dit in de hoop dat het 'uitschakelen' van de betonplaat van de kelder een stabieler systeem met zich zou meebrengen, maar dat was helaas ijdele hoop.
Niet vergeten, om een mesh met drie stations te laten werken moeten die alledrie elkaar kunnen "zien". Zoniet kan de mesh technologie niet werken en is een goede verbinding overal dus niet gegarandeerd.
Eentje in de kelder en eentje helemaal boven, dat zal een moeilijke bevalling zijn vrees ik ...
@Cdt24801 mijn bericht kwam niet helemaal duidelijk over vrees ik.
In het begin stond er één in de kelder, en de overige 2 op de 2 verdiepingen erboven, dus verdiepingen +0 en +1.
Nu, na het aanleggen van netwerkkabel is dit de actuele situatie: dus op elke verdieping één mesh module: +0/+1/+2.
PS: vandaag nog eens alle modules gereset. Benieuwd hoe lang de verbindingen stand zullen houden.
Als +0 en +2 via WiFi met elkaar kunnen communiceren zou "mesh" moeten functioneren. Hoe ze zelf aan de router verbonden zijn speelt dus geen rol. Alle drie uw toestellen moeten de twee anderen kunnen bereiken via WiFi. Zoniet heb je geen meshfunctie .