annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoofd Mesh module herstart elke ... minuten

Topic gestart op: 03-12-20 20h51

Antwoorden: 16 antwoorden

Stokkie
Aspirant verkenner

Hoofd Mesh module herstart elke ... minuten

Hey iedereen

Ik ondervind een vervelend probleem... Deze avond was er een algemene stroompanne die maar eventjes geduurd heeft... Nu is het zo dat de hoofdmodule van de in totaal 4 Mesh modules om de 8 minuten ongeveer reboot en waarbij de twee lampjes gelijktijdig ‘pinken’.. Hij verliest dus telkens de verbinding met de andere modules ook waardoor er dan geen WiFi is... Iemand ervaring met dit probleem? 

Reeds gedaan:

- Zelf eens een paar minuten van de stroom gehaald... terug opgestart... alle modules verbinden perfect met elkaar, maar na een paar minuten valt de hoofd module terug uit... (lees: herstart)

Alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
Wikkebe
Aspirant verkenner

@FlashWeave deze ochtend opgestaan en het was weer van dat... toevallig net wanneer ik jouw post las. Deze avond dus nog eens resetten, ga inderdaad nu ook niet meer een eigen SSID en paswoord ingeven. Sinds wanneer is dit bij jouw begonnen? Bij mij ergens in de loop van vorige week... 3 of 4 december denk ik. Heb de Mesh sinds maart en tot vorige week werkte het wel perfect.

@TomB is Orange nog steeds met dit probleem bezig? 

0 pluimen
FlashWeave
Ervaren verkenner

@Wikkebe bij ons was het de eerste keer "prijs" op 05/11.  De mesh werd oorspronkelijk geïnstalleerd op 17/09.  Op 05/11 was alles zo hard ontregeld, dat enkel een reset naar fabrieksinstellingen een oplossing kon bieden.  Sinds die dag gebruik ik geen custom SSID of wachtwoord meer.

Aanvankelijk stond module 1 in de kelder (betonnen vloer erboven), waar de Orange kabel binnenkomt, en stonden de 2 andere modules op de 2 verdiepingen erboven.

Vorig weekend (05/12) heb ik netwerkkabel getrokken van de kelder naar het gelijkvloers, en heb ik de hoofd module op het gelijkvloers geplaatst, en de 2 andere modules 1 verdieping hoger.

Dit in de hoop dat het 'uitschakelen' van de betonplaat van de kelder een stabieler systeem met zich zou meebrengen, maar dat was helaas ijdele hoop.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@FlashWeave 

Niet vergeten, om een mesh met drie stations te laten werken moeten die alledrie elkaar kunnen "zien". Zoniet kan de mesh technologie niet werken en is een goede verbinding overal dus niet gegarandeerd.

Eentje in de kelder en eentje helemaal boven, dat zal een moeilijke bevalling zijn vrees ik ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
FlashWeave
Ervaren verkenner

@Cdt24801 mijn bericht kwam niet helemaal duidelijk over vrees ik.

In het begin stond er één in de kelder, en de overige 2 op de 2 verdiepingen erboven, dus verdiepingen +0 en +1.

Nu, na het aanleggen van netwerkkabel is dit de actuele situatie: dus op elke verdieping één mesh module: +0/+1/+2.

FlashWeave_0-1607634282201.png

PS: vandaag nog eens alle modules gereset.  Benieuwd hoe lang de verbindingen stand zullen houden.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@FlashWeave 

Als +0 en +2  via WiFi met elkaar kunnen communiceren zou "mesh" moeten functioneren. Hoe ze zelf aan de router verbonden zijn speelt dus geen rol. Alle drie uw toestellen moeten de twee anderen kunnen bereiken via WiFi. Zoniet heb je geen meshfunctie .

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen