Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-12-20 20h51
Antwoorden: 16 antwoorden
Hey iedereen
Ik ondervind een vervelend probleem... Deze avond was er een algemene stroompanne die maar eventjes geduurd heeft... Nu is het zo dat de hoofdmodule van de in totaal 4 Mesh modules om de 8 minuten ongeveer reboot en waarbij de twee lampjes gelijktijdig ‘pinken’.. Hij verliest dus telkens de verbinding met de andere modules ook waardoor er dan geen WiFi is... Iemand ervaring met dit probleem?
Reeds gedaan:
- Zelf eens een paar minuten van de stroom gehaald... terug opgestart... alle modules verbinden perfect met elkaar, maar na een paar minuten valt de hoofd module terug uit... (lees: herstart)
Alvast bedankt!
Ter info, vandaag 11 december sms bericht van Orange gekregen hieromtrent...
Eergisteren kwam de technieker langs.
Dit was iemand in onder aanneming van Orange (firma Van Den Berg, lid van de BESIX Group).
Een zeer competente en vriendelijke man.
Het was een verademing om een niet-Orange medewerker te spreken, die technisch onderlegd is.
De technieker verving verschillende contacten nog voor de modem.
Deze waren blijkbaar van een verouderd type.
Hij resette niet alleen de mesh modules, maar ook de modem zelf.
Wat de mesh modules betreft kon hij bevestigen dat wij te maken hadden met het hier op het forum gecommuniceerde probleem: Re: Lokale problemen op de Mesh Wifi - Tribe (orange.be)
Dit zou te maken hebben met een slechte firmware update die bij heel wat klanten terecht kwam.
Momenteel ziet het er stabiel uit. De 3 mesh modules behouden al anderhalve dag hun connectie. Benieuwd of het zo zal blijven.
Eigenlijk had ik liever gehad dat Orange de mesh modules terugnam en crediteerde. De technieker begreep dit, vroeg het telefonisch aan zijn overste (ik hoorde hun gesprek), maar kreeg te horen dat hij dit niet mocht doen.
Ik had eerder via de klantendienst van Orange vernomen dat een technieker wél de bevoegdheid zou hebben om mesh modules terug te nemen, maar dat klopt dus niet, net zoals veel andere zaken die de Orange helpdesk medewerkers vertellen.
Een laatste punt om de incompetentie van de Orange klantendienst te illustreren: de technieker zou langskomen tussen 8u en 12u. Ik had me speciaal vrijgemaakt om aanwezig te zijn (bij mijn schoonmoeder). Om 10u30 liet de technieker (via een anoniem nummer) weten dat hij wat later zou zijn. Omdat hij om 13u30 nog niet ter plaatse was, belde ik zelf even naar de klantendienst van Orange. Raar maar waar meteen iemand aan de lijn, in plaats van de gebruikelijke 20 minuten wachtmuziek. Ik deed mijn verhaal, en de Orange medewerker gaf aan dat de technieker niet meer zou langskomen. Ik was begrijpelijk zeer gefrustreerd, liet duidelijk weten dat dit geen manier is om met klanten om te gaan, en vertrok terug naar huis. Daar aangekomen liet mijn schoonmoeder weten dat de technieker toch was aangekomen, en reed ik zelf ook terug.
Nu vooral afwachten... Voor alle andere Orange klanten die mesh problemen hebben: blijven volhouden, blijven bellen naar de klantendienst, en erop hameren dat ze een technieker langs sturen.