annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet aansluiting nieuwe woning

Topic gestart op: 27-04-21 21h48

Antwoorden: 4 antwoorden

Brokkeman
Gewaardeerd verkenner

Internet aansluiting nieuwe woning

OPGELOST

Omdat de garage van mijn nieuwe woning niet tot de "beschermde schil" behoord is deze met muurisolatie van mijn woning afgesloten. Omdat de kabel en normaal gezien ook de modem in de garage zou komen vrees ik voor een slecht wifi signaal in de woning. Ik zou daarom de modem in de woonkamer willen voorzien.

Wat voor kabel moet ik voorzien van de garage naar de woonkamer om de modem daar aan te sluiten?

De vaste internetaansluitingen voorzie ik dan ook naar de plaats waar de modem komt.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Brokkeman
Gewaardeerd verkenner

Bedankt @Gregory 

Ik denk dat ik sowieso een coax en ethernet kabel voorzie vanaf de garage naar de plaats waar ik de modem in de woonkamer wil plaatsen. Dan kan ik nog alle kanten uit.

Als men dan de installatie komt doen kan ik ter plaatse met de technieker alles nog eens bespreken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Josette
Wijze
Wijze

@Brokkeman  goedemorgen en,

Tagnieuw.jpg

Dan kan je deze eens gaan lezen, klik op de blauwe deze aub?

Succes.

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Brokkeman
Gewaardeerd verkenner

Bedankt Josette,

M.a.w. kan ik best met mijn vraag bij telenet terecht omdat zij de installatie doen?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Brokkeman 

Normaal komt de coax kabel toe in de garage - maar hoeft niet precies daar.  Aan de coax wordt een NIU (versterker) aangesloten die 5 uitgangen heeft.  Normaal vertrekt van die uitgangen er 1 naar de woonkamer voor de aansluiting aan je decoder.  De coax verbinding in de woonkamer heeft twee uitgangen.  1 voor TV en 1 voor FM

Aan een andere uitgang wordt de modem aangesloten.

Ik heb ergens ooit gelezen dat je op de FM uitgang je modem gerust kan aansluiten - maar daar kan ik geen 100% zekerheid over geven. Even vragen aan de electricien misschien. In het slechtste geval kun je ofwel een tweede coax kabel naar je woonkamer voorzien voor de modem, of gewoon in de woonkamer een access point of een mesh voorzien.  Daar heb je een ethernet aansluiting voor nodig die vertrekt van de modem in de garage

Orange kan sedert 08/2020 je coax kabel aansluiting (van buiten naar binnen) doen.  Je hoeft due niet meer naar Telenet voor een eerste aansluiting Sinds begin augustus kan de technieker je aansluit... - Tribe (orange.be)

In uw geval zou ik de modem in de garage laten zetten.  Op de LAN uitgang een gigabit switch, en vandaar vertrekken Ethernet en coax kabels naar de woonkamer, andere kamers en naar boven.

In de woonkamer kan je dan een access point zetten dat dus met de kabel aan de modem verbonden is

Lees ook dit eens Hoe bereid ik me voor op mijn Love- of Home-Internet installatie? | Orange België

 

 

 

 

Brokkeman
Gewaardeerd verkenner

Bedankt @Gregory 

Ik denk dat ik sowieso een coax en ethernet kabel voorzie vanaf de garage naar de plaats waar ik de modem in de woonkamer wil plaatsen. Dan kan ik nog alle kanten uit.

Als men dan de installatie komt doen kan ik ter plaatse met de technieker alles nog eens bespreken.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen